صندوق طلا

با توجه به استقبال سرمایه گذاران در نخستین پذیره نویسی آلتون، یازدهمین صندوق سرمایه گذاری طلا امروز اقدام به پذیره نویسی ۱۰۰ میلیون واحد دیگر کرد که در استقبال بالای سرمایه گذاران و به دلیل تقاضای بیش از عرضه در همان لحظه نخست کل ۱۰۰ میلیون واحد صندوق طلا خریداری شد. 

به گزارش کالاخبر ، این صندوق سرمایه‌گذاری پیش‌تر در روز ۱۵ فروردین در همان دقایق ابتدایی، ۹۸ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای آسمان آلتون (با نماد آلتون) را فروخته بود.

"آلتون" به عنوان یازدهمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای ناب، طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال، زرفام، نفیس و گنج قرار می گیرد و امکان سرمایه گذاری در حوزه شمش طلا را نیز برای سرمایه گذاران فراهم کرد.

گفتنی است صندوق سرمایه گذاری طلای آسمان آلتون از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی بوده و هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و اختصاص آن ها به خرید انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است.

معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می توانند از طریق کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند.

به این ترتیب در دو مرحله پذیره نویسی یازدهمین صندوق سرمایه گذاری طلا، ۱۹۸ میلیون از واحدهای صندوق سرمایه گذاری آلتون فروخته شده است.

۱۰۰ میلیون واحد صندوق طلای آلتون در لحظه نخست، معامله شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها