غنایی

روز گذشته پذیره نویسی یازدهمین صندوق طلا در بورس کالا با موفقیت انجام شد و استقبال خریداران به گونه ای بود که در کسری از ثانیه ۹۸ میلیون واحد از این صندوق خریداری شد در حالی که مهلت پذیره نویسی این صندوق ۴ روز کاری پیش بینی شده بود. در خصوص مزایا و همینطور آغاز معاملات ثانویه نماد آلتون گفت و گویی با حامد غنایی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آسمان صورت گرفته که در ادامه می خوانید.

به گزارش کالاخبر ، حامد غنایی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آسمان مهم ترین مزیت صندوق های سرمایه گذاری طلا را ارزش گذاری شفاف و بروز در تابلو معاملات بورس عنوان کرد و گفت: قابلیت معامله این صندوق ها سهل بوده و در پلتفرم های آنلاین قابل معامله می باشد.

وی ادامه داد: این صندوق ها ریسک سرقت در دارایی های شمش و سکه را کاهش می دهند و به نوعی نگهداری آن هیچ گونه ریسکی ندارد. همچنین از آنجا که با این صندوق ها امکان سرمایه گذاری در اوراق مشتقه مبتنی بر طلا وجود دارد لذا بازدهی های بالاتر از طلا و سکه را جذب خواهد کرد و از اینرو می تواند برای سرمایه گذاری جذاب تر باشد و برای سرمایه گذاری های با بازدهی بیشتر توصیه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آسمان تاکید کرد: اگر صرفا یک پرتفو منفعل و به صورت ایستا از دارایی طلا در قالب گواهی شمش و سکه در صندوق ها تعریف شود قطعا بازدهی بیشتری را نسبت به سکه یا شمش نخواهد داشت اما نکته حائز اهمیت آن است که اگر مدیریت سرمایه گذاری در صندوق به صورت فعال عمل کند یعنی ذخیره سود و ورود و خروج در دارایی به نحوی باشد که از نوسانات به صورت بهینه برخوردار شود کمک می کند بازدهی های بالاتری را نصیب سرمایه گذاران کند.

به گفته غنایی این امکان وجود دارد که بر روی اوراق مشتقه مبتنی بر طلا هم سرمایه گذاری انجام شود و این امکان فراهم شده تا از این محل نیز کسب بازدهی بالاتری از بازار طلا (شمش و سکه) صورت گیرد.

غنایی همچنین ضمن انجام پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای آسمان آلتون در روز گذشته نیز گفت: قرار بود پذیره نویسی از ۱۵ فروردین و به مدت ۴ روز کاری انجام شود که با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران در کسری از ثانیه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این پذیره نویسی امکان سرمایه گذاری با حداقل ۵۰۰ هزار تومان تا سقف صندوق فراهم شده بود افزود: سقف صندوق در مرحل پذیره نویسی ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

به گفته غنایی صندوق آلتون یک صندوق کالایی بوده و از مسیر بورس کالا پذیره نویسی آن صورت گرفته است. وی اظهار کرد: ارزش هر واحد از این صندوق هزار تومان است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: تلاش ما این است که در یک بازه زمانی کوتاه از پذیره نویسی بازگشایی نماد و معاملات ثانویه آن آغاز شود و پیش بینی ما این است که دریک بازه زمان دو تا سه هفته ای معاملات ثانویه این نماد آغاز شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها