طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات هفته گذشته برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۹۰ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای اخیر تحت فشار ناشی از تقویت شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا قرار داشته و با افت نسبی روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا که پیش از این به بالاترین سطح در ۲ ماه اخیر رسیده بود، طی هفته ای که گذشت با افت ۱.۶ درصدی مواجه شده است. این برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی است که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با رشد ۰.۲ درصدی همراه بوده است. این در شرایطی است که آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۶ میلادی کمتر از حد انتظارات اولیه بوده است.

قیمت طلا روز سه شنبه به بیش از ۱۲۱۹ دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد در ۲ ماه اخیر بوده است. باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز در این باره گفت: علت اصلی افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه کاهش مجدد شاخص سهام بوده است. البته ممکن است این مساله موقتی باشد و طی هفته آینده آمارهای اشتغال آمریکا منتشر خواهد شد و نشست فدرال رزرو آمریکا نیز برگزار می شود.

بیانیه نشست فدرال رزرو قرار است چهارشنبه منتشر شود و این بیانیه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

تحلیلگران موسسه آی ان جی نیز تاکید کردند که دلار بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا در شرایط کنونی خواهد داشت. سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال این کشور در ماه ژانویه هستند.

انتشار آمارهای ناامید کننده درباره رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۶ نیز گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داده است.

کاهش قیمت جهانی طلا موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازار هند شده است. تعطیلی بازار چین به خاطر آغاز سال جدید چینی نیز تاثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت طلا در هفته گذشته داشته است. نگرانی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ همچنان در بازارهای بین المللی وجود دارد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها