طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز (جمعه) با افزایش نسبی روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۱۰ ماه و نیم اخیر رسیده است.

به گزارش《 پایگاه خبری بورس کالا》، تقویت ارزش دلار آمریکا پس از تصمیم اخیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره موجب شده است تا قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار گیرد. به نظر می رسد وضعیت اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی به گونه ای خواهد بود که فدرال رزرو نرخ بهره را باز هم افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داده و لحن بیانیه این نشست نشان می دهد که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده وجود دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۳۱ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۱۲۲ دلار رسید که این پایین ترین قیمت از ۲ فوریه بوده است. قیمت طلا روز پنجشنبه بیش از ۱.۴ درصد کاهش یافت که این بیشترین افت در ۳ هفته اخیر بوده است.

بهای طلا در هفته جاری بیش از ۲ درصد کاهش داشته و برای ششمین هفته متوالی با افت روبرو شده است. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی تاکید کرد: فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی به همراه افزایش ارزش دلار و تصمیمفدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، فشار زیادی را برقیمت طلا وارد کرده است.

شاخص ارزش دلار نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۰۳ واحد رسیده است. استیل افزود: افزایش نرخ بهرهاوراق قرضه آمریکا و رشد شاخص سهام نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

 بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا و افزایش انتظارات تورمی موجب شده است تا کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند کهفدرال رزرو طی سال ۲۰۱۷ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

موسسه ای ان زد بانک اعلام کرد که قیمت جهانی طلاطی سال آینده نیز تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز که در ماه نوامبر ۱۰ درصد کاهش یافته بود، روز پنجشنبه با ۰.۸۴ درصد کاهش به ۸۴۲ تن رسیده است. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها