• ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 85486
نفت

قیمت نفت پس از ریزش چهار درصدی در شب گذشته، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید ارزان، بهبود یافت اما رشد قیمت به دلیل احتیاط سرمایه گذاران در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، محدود شد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۵۲ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۷ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه پس از این که تحلیلگران به رشد عرضه جهانی اشاره کردند و نگرانی‌ها نسبت به رشد تقاضا در آستانه انتشار آمار تورم و نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تجدید شد، با حدود سه دلار کاهش در هر بشکه بسته شدند.

تاسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد شرکت "نومورا سکیوریتیز" در این باره گفت: بعضی از سرمایه‌گذاران پس از فروش سنگین روز گذشته، به دنبال خرید ارزان بودند، در حالی که برخی دیگر با این انتظار که عربستان سعودی ممکن است کاهش بیشتر تولید را اعلام کند، قراردادهایشان را حفظ کردند. این اقتصاددان اظهار کرد: به دلیل ضعف احیای اقتصادی چین، قیمت نفت ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند و پیش بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت در طول تابستان، در بازه ۶۲ دلار و ۵۰ سنت تا ۷۵ دلار معامله خواهد شد اما عمدتا، پایین ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

اکثر فعالان بازار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را در نشست سیاست پولی خود بدون تغییر نگه دارد. افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت دلار را تقویت کرده و کالاهایی مانند نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند را گران‌تر کرده است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا، در نشست سیاست پولی روز پنج شنبه خود، نرخ بهره را برای مهار تورم، یک چهارم درصد افزایش دهد. همچنین پیش بینی می‌شود بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی فوق تسهیلی خود را حفظ کند.

در چین، آمار اقتصادی مایوس کننده‌ای که هفته گذشته منتشر شد، نگرانیها نسبت به رشد تقاضا برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و حمایتی که قیمتها از برنامه عربستان سعودی برای کاهش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز در ژوییه، پیدا کرده بودند را تحت الشعاع قرار داد.

به گفته اوکوشی، بازار همچنین منتظر گزارش بازار نفت اوپک و آژانس بین المللی انرژی است که روز سه شنبه منتشر خواهند شد.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشتند: از نظر ما، جدیدترین کاهش قیمت نفت، احتمال این که عربستان سعودی کاهش عرضه یکجانبه خود را پس از ژوییه ادامه دهد را افزایش می‌دهد. بر این مبنا، گمانه زنی بازار درباره کاهش بیشتر تولید در نشست بعدی اوپک، احتمالا باعث نوسان قیمت می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را در ژوییه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش داده و به ۹ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها