• ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 85495
نفت

قیمت نفت پس از صعود سه درصدی در شب گذشته، در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی جدید چین و نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز سه شنبه با امیدواری به رشد تقاضای چین برای سوخت در پی اقدام بانک مرکزی چین در کاهش نرخ وام دهی کوتاه مدت، بیش از سه درصد صعود کرده بودند.

کلوین ونگ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: به نظر می‌رسد پول‌های داغ کوتاه‌مدت (سفته‌بازان) به دلیل داده‌ها و رویدادهای مهم قریب‌ الوقوع مانند تولید صنعتی، خرده‌ فروشی و شاخص قیمت مسکن چین برای ماه مه که فردا منتشر می‌شود و همچنین جدیدترین پیش بینی کمیته بازار آزاد فدرال که روز جاری اعلام می‌شود، برای دادن پیشنهادهای قیمت بالاتر در معاملات امروز مردد هستند.

فعالان بازار انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا به دلیل عدم اطمینان در چشم انداز اقتصادی و تاثیر با تاخیر ۱۰ دور افزایش نرخ از مارس سال ۲۰۲۲، افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

افزایش نرخ، دلار آمریکا را تقویت کرده و کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند و قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد. توقف افزایش نرخ بهره، رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت نفت را تقویت کرده و از قیمت‌ها حمایت می‌کند.

اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا پس از این که هفته گذشته نرخ بهره را به طور غیرمنتظره ۲۵ واحد افزایش داد، مجددا نرخ بهره را در ژوییه افزایش داده و به پنج درصد برساند. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست‌گذاری روز پنجشنبه خود، به منظور مهار تورم، نرخ بهره را یک چهارم درصد دیگر افزایش دهد. اما انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن که تصمیم خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد، سیاست پولی فوق تسهیلی خود را حفظ کند.

اطلاعات منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان می‌دهد که در بخش عرضه، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ ژوئن، حدود یک میلیون بشکه افزایش یافت که برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای این ذخایر در نظرسنجی رویترز بود. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر میشود.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، اوپک پلاس مبنای سطح تولید نفت روسیه را کمی بالاتر برد و به این ترتیب، روسیه می‌تواند بیشتر از جدیدترین سهمیه‌ای که مورد توافق قرار گرفته است، تولید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها