• ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 85553
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۷۵ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت طلا در شرایطی که بازارها منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته در مورد سیاست پولی این بانک هستند، تغییر چندانی نداشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۷۵ دلار و ۵ سنت رسید.

با وجود این‌که فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره خود را برای اولین‌بار طی یک‌سال گذشته در هفته قبل متوقف کرد، اما هشدار داد احتمالاً دو افزایش دیگر در سال جاری میلادی درپیش باشد. بنابراین دورنمای بهبود قیمت طلا همچنان تیره و تار است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. درحالی‌که شاخص دلار پس‌از تصمیم فدرال رزرو در هفته گذشته کاهش یافته، اما حمایت چندانی از قیمت طلا نکرده است.

بازارها حالا منتظر ۲۵ واحد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه هستند، چون تورم هنوز هم بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد.

انتظار می‌رود اظهارات جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا در کنگره سرنخ‌های بیشتری درمورد سیاست پولی این بانک ارائه دهد. چندین مقام فدرال رزرو هم قرار است در این هفته سخنرانی داشته باشند.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۴۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۰ درصد کاهش ۹۸۱ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها