BN-GQ279_cbgold_J_20150126205608.jpg

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است که علت اصلی این مساله گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز در روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره حمایت کرده اند و این مساله موجب شده است تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه با افت نسبی روبرو شد و به کمتر از ۱۳۳۴ دلار رسیده است، قیمتی که پایین ترین سطح در یک هفته گذشته به شمار می رود.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهاراتش تاکید کرد که فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به اهداف خود یعنی تورم ۲ درصدی و اشتغال کامل است.

البته فیشر در این اظهارات به زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره اشاره ای نکرده است. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر ۲۰۱۵ میلادی برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را به خاطر نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تغییر نداده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز هفته گذشته تاکید کرد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر وجود دارد. در حالی که اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای گذشته متناقض بوده است، به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اظهارات مهم و تعیین کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو در نشست اقتصادی جکسون هول هستند.

شرکتهای ژاپنی نیز در نظرسنجی رویترز اعلام کرده اند که سیاست های محرک پولی بانک مرکزی این کشور تاثیر چندانی بر تحریک رشد و رونق اقتصادی نخواهد داشت.

شاخص ارزش دلار نیز امروز دوشنبه با ۰.۳ درصد افزایش روبرو شده و به بیش از ۹۴.۷۹ واحد رسیده است. به نظر می رسد تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی طی روزهای اخیر با افزایش روبرو شده است. چین و هند در آستانه جشن های سراسری قرار دارند و فصل برداشت محصولات کشاورزی در هند نیز نزدیک است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها