• ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 85577
طلا

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) پس از دو جلسه کاهش متوالی در بازه محدودی بود زیرا سرمایه‌گذاران شرط‌بندی‌های بزرگ قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره را انجام نمی‌دهند.

به گزارش کالاخبر ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۹۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities گفت: تمایل انقباضی پایدار (فدرال رزرو) بر طلا تأثیر می‌گذارد و شهادت رئیس پاول می‌تواند تأثیر کوتاه‌مدتی بر بازار داشته باشد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در مقابل تورم محسوب می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

پاول تا ساعاتی دیگر گواهی سیاست پولی ۶ماهه خود را به کمیته امور مالی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده ارائه می‌کند و فعالان بازار با توجه به اظهارات تندروانه سیاستگذاران، به دنبال تفکر بانک مرکزی در مورد نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره هستند. دو سیاستگذار فدرال رزرو و یک اقتصاددان گفتند تمرکز آنها بر کاهش تورم بسیار بالاست تا اقتصاد ایالات‌متحده بتواند به رشد پایدار بازگردد.

بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله‌گران اکنون با احتمال ۷۸ درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای قیمت‌گذاری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۱۱۷۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۵۷.۹۳ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ثابت در ۱۳۷۹ دلار و ۸۶ سنت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها