• ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 64692
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۱۷۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که انتظار دارد نرخ تورم در سال آینده کاهش یابد و اینکه بانک مرکزی این کشور در مسیر کاستن از سیاست های انبساطی قرار دارد، رشد قیمت طلا در روز جمعه به شدت تضعیف شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۱۷۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید. در اوایل جلسه دیروز قیمت طلا تا ۱.۷ درصد رشد نموده بود. قیمت طلا در این هفته شاهد ۱.۴ درصد افزایش بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز هم با ۰.۸۱ درصد رشد به ۱۷۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دیوید مگر تحلیلگر موسسه های ریج فیوچرز در این باره گفت: «روشن است که افت قیمت ها ناشی از اظهارات رئیس فدرال رزرو بوده است که پیش بینی کرده نرخ تورم تا سال آینده همچنان بالا باقی بماند.»

وی افزود: «اما این یک شمشیر دو لبه است. تداوم فشارهای تورمی در بازار موجب تقویت قیمت طلا و نقره در هفته ها و ماه های آتی خواهد شد.»

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو گفت، بانک مرکزی آمریکا باید به زودی شروع به کاهش خرید دارایی ها کند، اما هنوز برای افزایش نرخ بهره زود است زیرا نرخ اشتغال همچنان پایین است.

پس از اظهارات پاول شاخص ارزش دلار شاهد ترمیم نسبی بود.

دانیل پاویلونیس تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز گفت، نرخ تورم یکی از عواملی است که امروز همه دارند در مورد آن صحبت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها