• ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر: 85578
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت پس‌از دو روز روند نزولی، در اولین ساعات معاملات در روز چهارشنبه افزایش یافت. انتظار تصویب سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در اجلاس امروز بعدازظهر و همچنین کاهش احتمالی ذخایر نفت خام آمریکا از نگرانی در مورد تقاضا در چین فراتر رفته و قیمت نفت را بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. اما نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱ دلار و ۲۸ سنت معادل ۱.۷۸ درصد کاهش ۷۰ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود.

محققان بانک ای‌ان‌زد با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند انتظار می‌رود جروم پاول رئیس فدرال رزرو اظهارات سخت‌گیرانه‌ای در برابر کنگره داشته باشد که حاکی از پیش‌بینی افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده و تورم بالا در کوتاه‌مدت از سوی این کمیته است.

سخنان جروم پاول سرنخ‌هایی مهمی درمورد اقدامات بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا در مورد نرخ بهره بانک مرکزی ارائه خواهد داد.

طبق گفته برخی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا، تمرکز این بانک بر پایین آوردن تورم است تا بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا بتواند به روند رشد خود باز گردد و تقاضا برای نفت تقویت شود.

کاهش احتمالی ذخایر نفت خام آمریکا هم از قیمت نفت حمایت کرده‌است. تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام این کشور حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هفته منتهی به شانزدهم ژوئن کاهش یافته باشد.

نگرانی درمورد بهبود تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا یکی از موانع افزایش قیمت نفت است.

چین در روز سه‌شنبه شاخص نرخ بهره‌ پایه‌ خود را برای اولین‌بار طی ۱۰ ماه گذشته پایین آورد. این اقدام پس‌از آن صورت گرفت که اطلاعات اقتصادی این کشور نشان می‌داد خرده‌فروشی و تولید کارخانه‌ای نتوانسته سرعت رشد خود در اوایل سال جاری را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها