• ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 78882
طلا و دلار

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ،افزایش ارزش دلار و تأثیر اطلاعات اقتصادی چین و سیاست‌های بانک‌های مرکزی در افزایش نرخ بهره بر حساسیت بازار تاثیر گذاشته و باعث پایین آمدن قیمت طلا شده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای دنیا به ۱۰۸.۸۱ رسیده‌است. این شاخص حاکی از ترس بازار از افزایش نرخ بهره علی‌رغم کند شدن روند رشد اقتصاد است.

افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین بر سر مسئله تایوان هم بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند، چون پکن یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کالا در سراسر دنیاست. این خبر حتی بر تمایل به دلار آمریکا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن هم تاثیر گذاشته‌است. دولت بایدن از کنگره آمریکا خواسته ۱.۱ میلیارد دلار فروش سلاح به تایوان را تصویب کند.

خبرهای مربوط به توانایی اتحادیه اروپا در مقابله با بحران انرژی هم بازار طلا و دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اتحادیه اروپا توانسته دو ماه زودتر از هدف تعیین‌شده، ذخایر گاز خود را پر کند و برای یک زمستان سخت آماده باشد. محدود شدن عرضه نفت و گاز روسیه به اروپا قیمت انرژی در این قاره را به بالاترین رقم رسانده‌است.

دراین‌بین، سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا تا ۳.۱۰ درصد کاهش‌یافته است. به‌نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا برای ماه اوت و همچنین اظهارنظرهای فدرال‌رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را بر بازار کالاها داشته باشند. اما در حال حاضر تمام توجه به گزارش اشتغال در آمریکا جلب شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. جروم پاول رییس فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی خود در جکسون هول نگرانی درمورد رکود اقتصاد و بازار کار در آمریکا را افزایش داد.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۵ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۵۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۹ درصد کاهش ۸۶۲ دلار ۱۱ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها