• ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
  • کد خبر: 85650
فولاد

بر اساس آخرین گزارش ماهانه انجمن آهن و فولاد چین، انتظار می رود قیمت فولاد چین در آینده نزدیک تحت تاثیر عوامل مختلفی در بازارهای داخلی و خارجی نوسان داشته باشد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، هنوز ابهامات زیادی در بازار جهانی وجود دارد، مانند رکود اقتصادی در اروپا و آمریکا، افزایش فشارهای تورمی و ادامه تأثیرات درگیری های ژئوپلیتیکی.

بر اساس این گزارش، فشار عمده بر بازار فولاد داخلی تقاضای ضعیف ناشی از بهبود آهسته تر از حد انتظار در صنایع پایین دستی مصرف کننده فولاد است، به ویژه به دلیل ضعف مداوم در بخش مسکن. در همین راستا، قیمت مواد اولیه فولادسازی از ماه می به طور مداوم کاهش یافته است و حمایت از قیمت فولاد نهایی چین را تا حدی تضعیف کرده است.

این انجمن پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان داخلی فولاد چین باید وضعیت بین عرضه و تقاضا را تجزیه و تحلیل کنند، از افزایش کورکورانه تولید خودداری کنند و ثبات بازار داخلی فولاد را حفظ کنند. به موازات آن، فولادسازان داخلی همچنان تحت فشار زیادی هستند زیرا قیمت سنگ آهن وارداتی در این ماه به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

با این حال، این انجمن بر این باور است که با توجه به وضعیت اقتصاد کلان باثبات این کشور و اقدامات بیشتر دولت مرکزی برای تقویت رشد اقتصادی، ممکن است تقاضای فولاد در چین در آینده به تدریج بهبود یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها