rtr29zp9.jpg

رییس انجمن آهن و فولاد چین در همایش چشم انداز صنعت فولاد که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد به بیان ۵ نکته اساسی پرداخت و گفت: چین در ۳۵ سال گذشته رشد اقتصادی خوبی داشته و اصلاحات گسترده ای در صنایع خود اجرا کرده است .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، یانگ زونیجینگ افزود: تولید ناخالص داخلی آن ۹.۸ درصد رشد داشته است و ۶ درصد بالاتر از تولید جهان است.

یانگ اظهار داشت: چین قصد دارد امپراتوری مالی دنیا باشد و اخیرا بانکی آسیایی با مشارکت کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تاسیس کرده است که تمرکز آن توسعه زیرساختها و نیز جاده ابریشم است.

وی گفت: در سال ۲۰۱۲ میزان رشد اقتصادی در چین تنزل یافت و چشم انداز آن نیز به تدریج تغییر کرد و ریسک های زیادی در فعالیت های اقتصادی چین بوجود آمده است.

رییس انجمن آهن و فولاد چین اظهار داشت: اقتصاد چین در حال تغییر است و میزان تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ کاهش یافت و این نشان دهنده کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور و افول ظرفیت اقتصای آن است. همچنین شاخص سرمایه گذاری ثابت و نیز میزان جمعیت جوان و نیروی کار رقابتی کاهشی است که در بخش سرمایه گذاری ثابت باید تک رقمی شود و در بخش نیروی انسانی توان رقابتی خود را از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: چین وارد مراحل آخر صنعتی شدن و دوره جدید می شود و می توان گفت ظرفیت ها به سطح اوج خود رسیده و حال باید کیفیت را بالا برده و شرایط تولید را تغییر داد.

یانگ خاطرنشان کرد: چین در حال کاهش تولید فولاد است و سال قبل تولید فولاد خام این کشور ۹.۳ درصد کم شده بود؛ همچنین ما در بخش تولید سنگ آهن ۷.۶۹ درصد و در بخش های کک زغالسنگ و فروآلیاژ به ترتیب ۳.۴۶ درصد و ۲.۶۱ درصد افت را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در بخش تولید محصولات فولادی نیز شاهد کاهش محصولات اصلی بودیم و با توجه سیاست هایی که کشورهای مختلف درقبال واردات محصولات چینی اتخاذ کرده اند نمی توان انتظار داشت صادرات چین در این وضعیت باقی بماند.

وی به کاهش سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی چین نظیر مسکن که ۵۰ درصد مصرف فولاد را به خود اختصاص داده و خودرو اشاره کرد و گفت: همچنین در بخش تولیدات و نیز مصرف وسایل برقی شاهد این کاهش بودیم.

رییس انجمن آهن و فولاد چین تصریح کرد: چین به شدت به سنگ آهن وارداتی وابسته است و با توجه به کاهش تولیدات داخلی شاهد افزایش حجم وارداتی این ماده معدنی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد چین در سال گذشته کاهشی اندکی را مشاهده کرد و این روند نزولی امسال نیز ادامه خواهد یافت.

یانگ در خاتمه گفت: صادرات فولاد چین در سال ۲۰۱۵ افزایشی بود اما در سال  ۲۰۱۶ به دلایل تجاری، کم خواهد شد اما با توجه به سیاست های جدید مقامات چینی شاهد افزایش تقاضا از سوی بخش ساخت و ساز و خودروسازی داخلی خواهیم بود با این وجود تقاضای سنگ آهن رشدی را نخواهد دید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها