• ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 85677
طلا

قیمت طلا امروز با ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۹۱۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث شد طلا اولین کاهش قیمت فصلی خود را طی سه فصل گذشته تجربه کند، اما گزارش تورم ملایم در این کشور تا حدی از قیمت این فلز گرانبها در روز جمعه حمایت کرد.

قیمت طلا امروز با ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۹۱۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

قیمت طلا ۲.۵ درصد در فصل بهار کاهش یافته است. قیمت این فلز گرانبها در ماه مه به اوج ۲۰۷۲ دلار رسیده بود، اما نگرانی نسبت به سلامت بخش بانکداری آمریکا قیمت آن را تا کمتر از ۱۹۰۰ دلار در روز پنجشنبه پایین آورد.

بحران بانکی سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا را کاهش داد چون تصور می‌شد فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند. اما آخرین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا این تصورات را کنار زد و بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت.

شاخص دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله بانک مرکزی آمریکا هر دو در این فصل افزایش قیمت داشتند و تقاضا برای طلا از سوی دارندگان سایر ارزهای دنیا را پایین آوردند.

هزینه‌کرد مصرف کنندگان در آمریکا در ماه مه تغییر چندانی نداشت. اما شاخص هزینه‌های شخصی ۳.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که پایین‌تر از ۴.۳ درصد ثبت شده در آوریل بود.

پیش بینی تاجران از آرام شدن روند افزایش نرخ بهره قیمت طلا را بالا برد. بالا رفتن نرخ بهره سود اوراق قرضه را هم افزایش داده و هزینه نگهداری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره با ۰.۹۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۲ افزایش ۹۰۶ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها