• ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 86403
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسید و هنوز هم در همان سطح باقی مانده است. افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و بالا رفتن ارزش دلار ضربه سختی به این فلز گرانبها زده است. قیمت طلا هنوز هم در محدوده ۱۸۰۰ دلار باقی مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۵۴ سنت رسید.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین رقم یعنی ۴.۳۰ درصد رسیده، در حالی که سود سرمایه‌گذاری در طلا صفر درصد است. این تفاوت برای سرمایه‌گذاران و مدیران سرمایه با افق‌های طولانی مدت سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد.

جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن در روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد که اکثر اعضای این گروه موافق ادامه سیاست افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم بالا هستند.

درست است که این سیاستمداران در مورد بالا نگه داشتن نرخ بهره اختلاف دارند، اما همه آنها موافق پایین آوردن تورم هستند که ناچار مستلزم افزایش دوباره نرخ بهره است. تورم مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئیه افزایش داشته است.

شاخص دلار پس از انتشار این خبر به بالاترین رقم دیگه دو ماه گذشته رسید و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم بالاترین سطح طی ۱۰ ماه گذشته را تجربه کرد.

بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

به علاوه، بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران به خرید آن را کاهش می‌دهد. این سیاست ضربه سختی به طلا در ۲۰۲۲ زد و انتظار می‌رود این شرایط همچنان ادامه داشته باشد.

برخی تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل در ۶ ماه آینده بالا نگه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۵ درصد افزایش، ۹۰۰ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها