• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 85755
بازار نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و تقاضای کمتر برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه یک دلار و شش سنت افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۰ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه بود و یک دلار و هشت سنت معادل ۱.۶ درصد در مقایسه با قیمت نهایی روز دوشنبه، افزایش نشان داد. بازار آمریکا روز سه شنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال، بسته بود.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در شرکت مشاوره و تحقیقات "میتسوبیشی یو اف جی ریسرچ"، در این باره گفت: بازار احتمالا مدتی نوسان خواهد داشت و به شاخص‌های اقتصادی در چین و سیاست پولی بانک‌های مرکزی، متمرکز می‌شود. وی پیش بینی کرد که نفت برنت حدود ۷۵ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی بخش خصوصی که روز چهارشنبه منتشر شد، فعالیت بخش خدمات چین در ژوئن با کندترین روند در پنج ماه گذشته رشد کرده و ضعیف شدن تقاضا روی روند احیای پساکرونایی تاثیر گذاشته است.

بازار همچنین منتشر نشست ۱۳ و ۱۴ ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال برای ارزیابی دورنمای بانک مرکزی آمریکا است.

کاهش تولید که روز دوشنبه از سوی عربستان سعودی و روسیه اعلام شد، در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف و افزایش بیشتر نرخ بهره که ممکن است باعث رکود اقتصادی و تقاضای کمتر برای سوخت شود، تنها برای مدت کوتاهی از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، دوشنبه هفته جاری اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را در اوت هم ادامه خواهد داد. همزمان، روسیه و الجزایر برای کاهش تولید و صادرات به ترتیب، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در اوت، داوطلب شدند.

اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، حدود ۴۰ درصد از نفت جهان را تولید می‌کند و در واکنش به ضعیف شدن قیمت‌ها، از نوامبر گذشته محدودیت عرضه را آغاز کرده است.

با این حال، سرمایه‌گذاران پس از نظرسنجی‌های تجاری که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای جهانی به دلیل کندی تقاضا در چین و اروپا، کاهش پیدا کرده است، نسبت به تقاضا برای نفت نگران مانده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران منتظر انتشار آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا برای ارزیابی وضعیت تقاضا هستند. آمار صنعتی و رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا با یک روز تاخیر که به دلیل تعطیلات آمریکا بوده است، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شوند. انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن، حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کند که سومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها