• ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 86177
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۹۶۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه پایین آمده است. انتظار توقف سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، قیمت معامله طلا در ماه دسامبر را به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسانده است، اما بی‌ثباتی در مورد تصمیمات این بانک در کوتاه مدت، قیمت طلا را بسیار پایین‌تر از این سطح نگه داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۹۶۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

بالا رفتن ارزش دلار هم یکی از عوامل کاهش قیمت طلا در روز سه‌شنبه بوده است، چون خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

بازارها منتظر انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژوئیه هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از قدرت بازار اشتغال آمریکا قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، چون انگیزه بیشتری به فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره خواهد داد.

بالا رفتن نرخ بهره به طلا در طی سال گذشته میلادی آسیب رسانده و مانع افزایش قیمت آن در سال جاری شده است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اختلاف زیاد بین قیمت طلا در معاملات آتی و قیمت روز این فلز گرانبها نشان می‌دهد تاجران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند که می‌تواند به نفع فلزات گرانبها از جمله طلا باشد.

انتظار کند شدن رشد اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا برده و تا حدی از آن حمایت کرده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۳ درصد کاهش ۹۵۰ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها