• ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر: 86199
نفت

قیمت نفت روز جمعه در پی اعلام تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به سوی ششمین رشد هفتگی متوالی پیش می رود.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر، دو سنت افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر، با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص به سوی ششمین رشد هفتگی متوالی پیش می روند که طولانی ترین رشد هفتگی آنها در سال میلادی جاری است. بهای نفت برنت ۱۵.۴ درصد و شاخص نفت آمریکا ۱۸.۲ درصد در شش هفته گذشته، رشد کرده اند.

عربستان سعودی اعلام کرد کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را تا پایان سپتامبر ادامه خواهد داد. همزمان، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه صادرات نفت خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر، کاهش خواهد داد.

به گفته منابع آگاه، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست روز جمعه، بعید است در سیاست تولید نفت فعلی گروه اوپک پلاس تغییری دهد اما ادامه کاهش داوطلبانه تولید عربستان سعودی و اظهارات روسیه در آستانه این دیدار، نگرانیهایی را پیرامون عرضه برانگیخته است.

با این حال، آمار اقتصادی اخیر آمریکا که نگرانیهایی را نسبت به کندی رشد اقتصادی این کشور برانگیخته است، ممکن است تقاضا برای نفت را کمتر کرده و قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار دهد. ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: دلار قوی، قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده و همه می خواهند بدانند آیا بانک مرکزی آمریکا، سیاست پولی را به میزان بیشتری تحکیم خواهد کرد.

همچنین، رکود در فعالیت کسب و کار منطقه یور در ژوییه، از آنچه در ابتدا تصور می رفت، بدتر شده است و بانک مرکزی انگلیس، روز پنج شنبه، نرخ بهره را افزایش داده و به بالاترین حد در ۱۵ سال اخیر رساند. هزینه های استقراض بالاتر برای کسب و کارها و مصرف کنندگان، رشد اقتصادی را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را کاهش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" می گوید دورنمای بهبودیافته تقاضا برای سوخت و محدودتر شدن عرضه، می تواند همچنان از بازارهای نفت، پشتیبانی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها