صبائی

امیرمهدی صبائی از انجام اقدامات لازم برای راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا خبر داد و گفت: راه‌اندازی این معاملات در اولویت فعالیت‌های سازمان بورس قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود اصلاحات لازم در دستورالعمل این معاملات تا شهریورماه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس برسد.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایرنا، فروش متری مسکن که از مدت‌ها قبل به منظور کمک به متقاضیان مسکن به خصوص متقاضیان خرد مطرح شده بود، سرانجام به مراحل نهایی راه‌اندازی رسیده است و از سازمان بورس خبر می‌رسد که در نیمه دوم امسال شاهد عملیاتی شدن این طرح خواهیم بود.

در همین زمینه، مدیرعامل سازمان نوسازی تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای فروش متری مسکن گفته است که برای عرضه مسکن در بورس باید یک بخشنامه یا دستورالعمل از سمت سازمان بورس ابلاغ شود و بعد از صدور دستورالعمل، نخستین عرضه واحدها را در قالب اوراق سلف موازی یا اسناد خزانه اسلامی عرضه می‌کنیم.

همچنین مدیرعامل سازمان نوسازی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفته است که در صورت توافق با بورس احتمال عرضه ۲۰۰ واحد از پروژه مسکن هلال‌احمر منطقه ۱۱ در قالب اوراق سلف موازی وجود دارد.

راه‌اندازی فروش متری مسکن در اولویت فعالیت‌های سازمان بورس

با توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی تهران، «امیرمهدی صبایی»، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه) در گفت‌وگویی به آخرین جزییات راه‌اندازی فروش متری مسکن در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت فروش متری مسکن (اوراق سلف مسکن) و ظرفیت‌های موجود در این اوراق، اقدامات لازم برای راه‌اندازی این اوراق به کار گرفته شده و اکنون این موضوع با دستور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولویت فعالیت‌های این سازمان قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه راه‌اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا نیازمند اصلاح «دستورالعمل اجرایی معاملات سلف استاندارد در بورس کالای ایران» است، گفت: در این زمینه به منظور اصلاح مقررات مذکور در کمیته تدوین مقررات سازمان، موضوع به لحاظ ابعاد فقهی در کمیته فقهی سازمان بورس مطرح و نهایی شد.

صبایی اظهار داشت: در ادامه تایید صورت گرفته در کمیته فقهی سازمان، اکنون اصلاحات لازم در دستورالعمل مذکور در کمیته تدوین مقررات در حال انجام است و طبق برآوردهای انجام شده به نظر می‌رسد که این اقدام حداکثر تا پایان مرداد ماه به اتمام برسد.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد، اصلاحات مذکور در شهریور ماه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس برسد و جهت اجرا ابلاغ شود.

وی اعلام کرد که پس از تصویب و ابلاغ مقررات مذکور، شرایط و بستر لازم برای فعالان حوزه مسکن فراهم بوده و پیش فروش و تامین مالی در این حوزه انجام خواهد شد.

صبایی اظهار داشت: بازار مسکن به طور سنتی بازاری جذاب برای مردم و سرمایه‌گذاران بوده و مردم از طریق این ابزار می‌توانند حتی با سرمایه‌های اندک نیز اقدام به خرید اوراق سلف مسکن کنند و سرمایه خود را در برابر نوسانات ناشی از تورم در حوزه مسکن پوشش دهند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان اعلام کرد: افراد می‌توانند با قیمت روز این اوراق را خریداری کرده و اگر در زمان سررسید دارای تعداد مشخصی از این اوراق (به تعداد دریافت یک واحد مسکونی) باشند، این امکان وجود دارد تا آن را تبدیل به واحد مسکونی کنند و مسکن خود را تحویل بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها