طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که واکنش بازارهای بین المللی به فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا در خصوص مهاجرت می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص طلا داشته باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی منتظر یک کاتالیزور جدید برای تعیین روند قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها هستند.

بر اساس این گزارش صدور فرمان جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود مهاجران خارجی از ۷ کشور اسلامی به خاک این کشور، با مخالفت ها و اعتراضات گسترده بین المللی روبرو شده است.

بازارهای بین المللی نیز به این تصمیم جنجالی ترامپ واکنش نشان داده و به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و ارزش دلار باشد.

جیم رید استراتژیست ارشد بازار در دویچه بانک آلمان تاکید کرد: سیاست های جنجالی ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای مختلف داشته باشد. ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا یکی از نخستین سیاست های جنجالی ترامپ خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید سیاست های مالی و تجاری ترامپ موجب افزایش رشد اقتصادی آمریکا شود ولی مساله اصلی این است که سرمایه گذاران باید به نوسان عادت کنند. به نظر می رسد که دوران ریاست جمهوری ترامپ پر از نااطمینانی و نگرانی خواهد بود.

برخی تحلیلگران بین المللی بر این باورند که ممنوعیت ورود مهاجران خارجی به آمریکا، به طور کلی اولویت های جهانی شدن را به خطر خواهد انداخت. اعمال این محدودیت ها از سوی کشورهای دیگر نیز می تواند در نهایت به ضرر گسترش سرمایه گذاری و تجارت در عرصه بین المللی شود. این احتمال وجود دارد که سیاست های تلافی جویانه علیه آمریکا در زمینه مهاجرت، در نهایت به ضرر ارزش سهام در بازارهای جهانی شود.

گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی تاکید کردند: تا پیش از این، بازارهای بین المللی تنها دوست داشتند تا بر روی نکات مثبت و سیاست های امیدوار کننده دولت ترامپ تمرکز کنند و جنبه های منفی سیاست های وی را چشم پوشی کرده بودند ولی با اعلام این تصمیم جنجالی و واکنش منفی بین المللی، بازارهای جهانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا انتشار آمارهای مهم اقتصادی این کشور و منطقه یورو و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها