گواهی سپرده

معاملات گواهی سپرده شمش طلا از تاریخ 18 اسفند 1401 در بستر معاملات بورس کالای ایران راه اندازی شد و در پی استقبال سرمایه گذاران حجم معاملات این دارایی در بازار گواهی سپرده از یک تن عبور کرده است؛ مردم می توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا با مراجعه به یکی از شرکت های کارگزاری، واریز وجه به حساب کارگزاری را انجام داده و پس از ثبت سفارش به صورت برخط یا از طریق کارگزاری، خرید خود را انجام دهند.

به گزارش کالاخبر ، دارایی پایه در این معاملات شمش طلای حدوداً یک کیلوگرمی با حداقل عیار ۹۹۵ قسمت در هزار است. به‌عبارت دیگر، عیار شمش‌های طلای سپرده شده در خزانه قطعا برابر یا بیشتر از ۹۹۵ خواهد بود. هر گواهی سپرده کالایی معادل ۰.۱ گرم یا ۱۰۰ میلی گرم یا ۱۰۰ سوت از شمش طلای ذکر شده است؛ یعنی سرمایه‌گذاران قادرند در این بازار، طلا را در قالب اوراق با پشتوانه ۱۰۰سوت طلا مورد معامله قرار دهند که هم اکنون قیمت هر گواهی سپرده شمش طلا در حدود 300 هزار تومان است.

ساعات جلسات معاملاتی گواهی سپرده شمش طلا ۱۰ صبح تا ۱۷ است و از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ دوره پیش گشایش و ۱۰:۳۰ تا ۱۷ حراج پیوسته است. معاملات گواهی سپرده شمش طلا در روزهای شنبه تا پنج شنبه فعال است و سرمایه گذاران می توانند پس از اخذ کد معاملاتی بازار مالی برای خرید و فروش در این بازار اقدام کنند.

این بازار شاهد حضور فعالان حقیقی متعددی است و دسترسی برخط انجام معاملات از سوی بسیاری از شرکت‌های کارگزاری پیشرو در بازار فراهم شد. استقبال بانک ها در پذیرش خزانه در بورس کالا به عنوان محل سپرده گذاری شمش های طلا در کنار حضور فعال واردکنندگان طلا و بازارگردانان فعال این حوزه، بیانگر استمرار روند مطلوب کنونی است. با انتشار فهرست شمش های قابل پذیرش شرکت‌های خارجی تولید کننده شمش طلا، حوزه عرضه بازار بیش از پیش تقویت می‌شود؛ بطوریکه محدودیت خرید برای اشخاص حقوقی برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها