• ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 86633
سنگ آهن

انتظار می رود تقاضای سنگ آهن چین در کوتاه مدت ثابت بماند، اما کاهش شدید تولید فولاد در آن می تواند کاهش تقاضای سنگ آهن را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،برخی از استان‌های چین اخیراً کاهش تولید فولاد را اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود بزرگترین استان فولادسازی این کشور، هبی نیز از این روند پیروی کند.

با این حال، به گفته منابع، هنوز مشخص نیست که آیا شدت کاهش تولید به اندازه کافی سختگیرانه باشد تا ضعف تقاضای فولاد را جبران کند. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی به چین ۱۱۸.۲ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که ۱.۷۵ دلار رشد روزانه داشت. در حال حاضر بازار خیلی فعال نیست.

بر اساس داده های دولت چین، تولید و واردات سنگ آهن چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ هر دو حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که نشان دهنده رشد مصرف آن است. با این حال، با توجه به ضعف بخش فولاد، در نیمه دوم سال، تقاضای سنگ آهن کاهش خواهد یافت. در نیمه دوم سال، کاهش تقاضای سنگ آهن چین می تواند از ۶۵ میلیون تن تا ۹۸ میلیون تن، بسته به مقیاس کاهش تولید فولاد متغیر باشد.

داده های گمرک چین نشان داد که چین در ماه جولای ۹۳.۴۸ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده که ۲ درصد کمتر از ژوئن است، اما ۲.۴۵ درصد نسبت به جولای ۲۰۲۲ افزایش یافته است. همچنین در مجموع ۹۹.۵ میلیون تن سنگ آهن در ماه آگوست توسط چین وارد شده که ۶۵.۱ میلیون تن از استرالیا و ۲۴.۳ میلیون تن از برزیل وارد شده است. همچنین داده ها نشان می دهد که حدود ۱۰۴.۵ میلیون تن سنگ آهن قرار است در ماه سپتامبر وارد چین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها