• ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 87094
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران از مختل شدن عرضه به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت و شاخص نفت آمریکا دوشنبه هفته جاری در پی درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که نگرانی از گسترش این درگیری را برانگیخت، بیش از سه دلار و ۵۰ سنت صعود کرده بودند اما در معاملات روز سه شنبه با کاهش بسته شدند. نفت برنت ۵۰ سنت و شاخص نفت آمریکا ۴۱ سنت در معاملات روز گذشته کاهش داشت.

رژیم صهیونیستی، نفت بسیار اندکی تولید می‌کند اما بازارها نگران تشدید درگیری و آسیب دیدن عرضه نفت خاورمیانه هستند که باعث بدتر شدن کمبود عرضه تا پایان سال ۲۰۲۳ می‌شود.

وارن پاترسون و ایوا مانتی، تحلیلگران بانک آی ان جی در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: همچنان این ریسک وجود دارد که تنش‌ها، تشدید شود و به محدودتر شدن عرضه نفت تا پایان سال ۲۰۲۴ منتهی شود.

ریسک سیاسی، مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شده است.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت خاورمیانه است، روز سه شنبه اعلام کرد تلاشهایش را با شرکای خود مضاعف کرده تا مانع وخامت اوضاع در غزه و مناطق پیرامون آن شود و حمایت خود برای تثبیت بازارهای نفت را مجددا تائید کرد.

دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ، به ۱۰۵.۷۵ واحد رسید که پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر بود. بازارها منتظر گزارش نشست سیاستگذاری سپتامبر فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود. دلار ضعیف‌تر، نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر کرده و تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد.

چندین مقام بانک مرکزی آمریکا در روزهای اخیر اظهار کردند که فدرال رزرو نیازی ندارد هزینه‌های استقراض را به میزان بیشتری افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در یک نشانه مثبت برای عرضه نفت، ونزوئلا و آمریکا مذاکرات رو به پیشرفتی داشتند که می‌تواند معافیت‌های جدید از تحریم‌های نفتی را برای کاراکاس به همراه داشته باشد و به یک شرکت نفتی خارجی دیگر اجازه دهد نفت ونزوئلا را تحت بعضی شرایط، خریداری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها