• ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 87085
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۰ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از افزایش بیش از ۴ درصدی در روز گذشته، امروز کاهش یافت. بازارها در حال بررسی اختلال‌های احتمالی در عرضه نفت به خاطر جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۰ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۴ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش ۸۶ دلار و ۴ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۳ دلار و ۵۰ سنت در روز دوشنبه به دنبال خبر درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس افزایش قیمت داشتند.

حماس بزرگترین حمله نظامی به رژیم صهیونیستی را طی چند دهه گذشته در روز شنبه آغاز کرد. این جنگ با حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه پیدا کرده است.

با وجود اینکه رژیم صهیونیستی تولید نفت کمی دارد، اما بازارها نگرانند با گسترش این درگیری‌ها عرضه نفت خاورمیانه مختل و کمبود نفت در بازار در ادامه سال جاری میلادی تشدید شود.

بندر اشکلون و پایانه نفتی رژیم صهیونیستی به دنبال آغاز این درگیری‌ها بسته شده است.

این جنگ همچنین می‌تواند تلاش‌های آمریکا برای نزدیک کردن عربستان و رژیم صهیونیستی را با مشکل مواجه کرده و مانع افزایش تولیدی شود که قرار بود طبق قراردادی با عربستان صورت بگیرد.همچنین احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش صادرات نفت این کشور وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید در روز دوشنبه اعلام کرد با اینکه هیچ مدرکی از مداخله مستقیم ایران در حملات حماس وجود ندارد، اما این کشور مقصر است.

تنها نکته مثبت در مورد عرضه نفت ادامه مذاکرات ونزوئلا و آمریکاست که می‌تواند باعث برداشته شدن تحریم‌های ونزوئلا و مداخله یک شرکت خارجی دیگر برای صادرات نفت این کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها