گواهی سپرده

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۲۱ مهر میزبان معامله ۹ میلیون و ۶۶۶ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته دوم مهر با افزایش ۶۷ درصدی در حجم و ۳۴۲ درصدی در ارزش همراه بود. از نکات قابل توجه معاملات گواهی سپرده در هفته گذشته افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا بود؛ به گونه‌ای که رشد حجمی معاملات این دارایی ۸۹۰ درصد و ارزش آن ۹۶۷ درصد گزارش شد.

به گزارش کالاخبر ، ۹ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۵۷ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد. رشد ۶۷ درصدی حجم و ۳۴۲ درصدی ارزش کل معاملات از نکات بارز معاملات بازار گواهی سپرده کالایی بود که به لطف معاملات گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا رقم خورده است.

در هفته سوم مهر ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش ۵۱۳ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۹۴ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۴۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را ثبت کرد که درمقایسه با دو هفته قبل رشد ۸۹۰ درصدی در حجم و ۹۶۷ درصدی در ارزش را شاهد بود.

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۶۰۱ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۶.۴ میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات ۶۲۱ هزار و ۳۵۹ گواهی سپرده زعفران ۳۰.۵ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۶۱ هزار و ۱۷۱ گواهی سپرده شیشه نیز ۴۴.۶ میلیارد تومان شد.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه این بازار نیز با ثبت ۴ هزار و ۵۳۳ گواهی به ارزش یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان حجم قابل توجهی را به ثبت رساند.

۹.۷ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌ به‌ دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها