گواهی سپرده

در بازار گواهی سپرده بیش از ۱۳.۹ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۹ دی دست به دست شد. زعفران از لحاظ حجم و ارزش معاملات برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۱۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۲ دی نیز نزدیک یک هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان برای ۲۰ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۸۰۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۲۳۷ هزار و ۶۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۴۵.۶ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۱۲ درصدی در ارزش معاملات و ۲ درصدی در حجم معاملات، جایگاه سوم را در ارزش کل و رتبه چهارم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار گواهی سپرده، رتبه دوم را از نظر حجم پس از سکه زعفران از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک ۴.۳ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۴۰ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه دوم ایستاد.

در هفته منتهی به ۹ دی، ۷ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۲۹۴ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش نزدیک ۲۳۵ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۵۲ درصدی در حجم و ۶۲ درصدی در ارزش جایگاه اول را در هر دو آیتم به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۸۷۷ هزار و ۲۷۳ گواهی سپرده شیشه نیز به بیش از ۹۲.۸ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، همچنان سهم ۲۴ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی را دارد.

در هفته ای که گذشت معامله ۲۱ هزار و ۹۱۴ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین هزار و ۵۸۹ گواهی سپرده زیره سبز و ۴۰ گواهی سپرده نخود هر یک به ارزش ۱۹۹ میلیون تومان و ۱.۳ میلیون تومان دست به دست شد.

۱۳.۹ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۳.۹ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۳.۹ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها