بورس-کالا.jpg

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مهمی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"افتتاح خزانه شمش طلای بانک سپه در بورس کالا"،"مشارکت ۳۰۰ هزار نفر در معاملات شمش طلای بورس کالا"،"معاملات طلا در بورس کالا به تعادل بازار کمک شایانی می کند" و"حجم معاملات شمش طلا در بورس کالا از ۲ تن عبور کرد" اشاره کرد.

افتتاح خزانه شمش طلای بانک سپه در بورس کالا

به گزارش کالاخبر،در روز ۱۴ آذر ماه مراسم افتتاح و بهره برداری از خزانه شمش طلای بانک سپه در بورس کالای ایران با حضور آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و سیدجواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران برگزار شد.

مدیران عامل بانک سپه و بورس کالای ایران به همراه مدیران ارشد دو مجموعه با حضور در محل خزانه شمش طلای بانک سپه، این خزانه را به صورت رسمی افتتاح کردند.

خزانه شمش طلای بانک سپه به عنوان سومین خزانه بورسی در معاملات گواهی سپرده شمش طلا است که با ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ کیلوگرم شمش طلا افتتاح شد و آماده پذیرش شمش طلا با عیار معاملاتی حداقل ۹۹۵ است.

مشارکت ۳۰۰ هزار نفر در معاملات شمش طلای بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم آیین افتتاح خزانه شمش طلای بانک سپه در بازار گواهی سپرده بورس کالا گفت: در پی استقبال مردم از معاملات شمش طلا در بورس کالا، حجم این معاملات از ۲ تن عبور کرده و بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم یا از طریق صندوق های طلا وارد این بازار شده اند؛ همچنین امروز با افتتاح خزانه شمش طلای بانک سپه با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرم، ظرفیت خزانه های بورسی شمش طلا به ۵.۳ تن افزایش یافت.

سید جواد جهرمی گفت: از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا تاکنون بیش از ۲ تن شمش مورد معامله قرار گرفته و تنها ۱۷ کیلوگرم شمش طلا از انبارهای پذیرفته شده نزد بورس کالا طبق درخواست خریداران تحویل آنها شده است؛ این موضوع در وهله نخست اعتماد مردم به سازوکار بازار سرمایه و امنیت سرمایه گذاری آن ها را نشان می دهد.

وی در خصوص‌ عبور حجم معاملات شمش طلا از ۲ تن گفت: این میزان طلای معامله شده در بورس کالا معادل ۲۷۷ هزار قطعه سکه بهار آزادی است که با توجه به ارزش ۶.۷ همتی ارزش این معاملات، این حجم نقدینگی سرگردان جذب گواهی شمش طلا شده و این فرآیند کمک شایانی به تعادل و آرامش بازار سکه طلا کرده است.

معاملات طلا در بورس کالا به تعادل بازار کمک شایانی می کند

مدیر عامل بانک سپه گفت: ابزارهای طراحی شده بر پایه طلا در بورس کالای ایران به دلیل پایین بودن ریسک معاملات، می تواند کمک قابل توجهی به متعادل سازی قیمت ها در بازار کند.

مراسم افتتاح و بهره برداری از خزانه شمش طلای بانک سپه در بورس کالای ایران در روز ۱۴ آذر ماه با حضور آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و سیدجواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران در محل خزانه این بانک برگزار شد.

ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه در این مراسم گفت: ابزارهای طراحی شده بر پایه طلا در بورس کالای ایران به دلیل پایین بودن ریسک معاملات، می تواند کمک قابل توجهی به متعادل سازی قیمت ها در بازار کند.

حجم معاملات شمش طلا در بورس کالا از ۲ تن عبور کرد

آمارها نشان می دهد از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران که به تاریخ ۱۸ اسفندماه سال گذشته برمی گردد تا ساعت ۱۲ آذر ماه، حجم معاملات از ۲ تن شمش طلا عبور کرد. به این ترتیب در مدت ذکر شده ۲۰ میلیون اوراق مبتنی بر کالا به ارزش ۶ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان معامله شد.

بررسی دادوستدهای گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا که از ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ نخستین روزکاری خود را شروع کرد، نشان از روند تدریجی روبه‌جلوی معاملات اوراق مبتنی بر شمش طلا دارد.

بر مبنای آمار معاملات از ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ (معادل ۲۱۱ روز کاری) در مجموع ۲۰ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۶۱ گواهی سپرده شمش طلا (برابر ۲ تن و ۸ کیلوگرم) به ارزش ۶۶ هزار و ۸۵ میلیارد ریال (۶ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان) دست به دست شد.

راه اندازی قرارداد آتی پسته بادامی تحویل فروردین ۱۴۰۳

بورس کالا در اطلاعیه ای از راه اندازی سررسید جدید قرارداد آتی پسته بادامی از تاریخ ۱۹ آذر خبر داد.

در جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی آمده است: قرارداد آتی پسته تحویل فروردین ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۱۹ آذر راه اندازی شده و تا تاریخ ۲۸ فروردین سال آینده قابل معامله خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها