شمش طلا

در هفته ای که گذشت شاهد ثبت رکورد تازه ای در بازار گواهی سپرده شمش طلا بودیم به گونه ای که 288 کیلوگرم طلا به ارزش 994 میلیارد تومان در این بازار دادوستد شد؛ استقبال مردم از این بازار به دلیل مزایای متعدد آن از جمله سهولت معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار با حدود ۳۴۰ هزار تومان بوده است

به گزارش کالاخبر ، در هفته چهل و پنجم بازار گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران(از 16 تا 21 دی 1402)، حجم معاملات به 2 میلیون و 884 هزار و 510 گواهی معادل 288 کیلو و 451 گرم به ارزش 994 میلیارد تومان رسید.

این درحالی است که رکورد پیشین متعلق به هفته دوازدهم بازار یعنی از 30 اردیبهشت تا 4 خرداد 1402 بود، در هفته مذکور حجم معاملات معادل 165 کیلوگرم به ارزش معاملات معادل 610 میلیارد تومان بود.

از مزایای مهمی که بازار گواهی سپرده شمش طلا دارد، شفاف سازی مبادلات و ذخایر طلا در کشور است به طوریکه در بازار سنتی، آمار شفافی از مبادلات و خرید و فروش ها در دسترس نیست اما امروز همه می توانند با نگاه به آمار سایت بورس کالا از موجودی انبار طلا و روند مبادلات مطلع شوند.

همچنین طبق آمارها، تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری در بازار گواهی سپرده شمش طلا سرمایه گذاری کرده اند. معاملات شمش طلا روی طلای با عیار ۹۹۵ تعریف شده و اندازه هر ورقه بهادار ۱۰۰ سوت طلا معادل یک دهم گرم طلا است و با قیمت‌های موجود بازار هر ورقه حدود ۳۴۰ هزار تومان ارزش دارد.

رکورد هفتگی معاملات گواهی سپرده شمش طلا شکسته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها