• ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 9295
طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز (سه شنبه) نیز با تغییر چندانی روبرو نشده و از اواخر هفته گذشته در محدوده فعلی خود جا خوش کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه فوریه مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه را منتشر کند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایحاد کرده است.

در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

موسسه سرمایه گذاری سان گلوبال در این باره تاکید کرد: انتظار داریم که قیمت جهانی طلا تا پایان هفته جاری مسیر پرچالشی خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا باشد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به ۱۲۲۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۲۲ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۱۵ فوریه بوده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و سایر مقام های ارشد بانک مرکزی این کشور از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند البته به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال از سوی وزارت کار می تواند تاثیر زیادی بر نتایج نشست فدرال رزرو داشته باشد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز پیش بینی کرده است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۲۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۱۳ دلار کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز د ر شرایط کنونی ۱۲۳۰ دلار خواهد بود.

افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت حهانی طلا می شود. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون نیز بر این باورند که لحن بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نتایج نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز بر روند نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها