پتروشیمی مارون

پیش بینی می شود ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۲۰۲۵ شاهد رشدحدود دوبرابری باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس تازه ترین گزارش موسسه گلوبال دیتا، پیش بینی می شود ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی ظرف ۹ سال آینده شاهد رشدی چشمگیر باشد و از رقم یک هزار و ۸۹۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ میلادی به دو هزار و ۲۴۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ برسد.

گزارش یادشده تحت عنوان "مروری بر سرمایه گذاری و ظرفیت جهانی پتروشیمی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی- چین و ایالات متحده پیشگام افزایش ظرفیت جهانی پتروشیمی" با نگاهی جامع صنعت پتروشیمی جهان را بررسی می کند.

۸۸۶ پروژه طرح ریزی و اعلام شده قرار است ظرف ۹ سال آینده در مدار تولید قرار گیرند.بیشتر طرح های یادشده در آسیا و منطقه خاورمیانه به بهره برداری می رسند.همچنین مناطق کلیدی مشارکت کننده در افزایش جهانی ظرفیت در طول مدت پیش بینی شده شامل آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی هستند.

آسیا با ۴۲۵ پروژه در رده نخست و ایالات متحده با ۸۸ طرح در جایگاه بعدی قرار دارد. در آسیا چین با ۲۲۷ پروژه با ظرفیتی در مجموع معادل ۸۶ میلیون . ۶۰۰ هزار تن، برای قرارگیری در مدار تولید تا سال ۲۰۲۲ میلادی، پیشگام است. هزینه در نظر گرفته شده برای پروژه های چین ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

از طرفی پیش بینی می شود پروژه های پتروشیمی ایالات متحده تا سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ظرفیت تازه ایجاد کند. سرمایه در نظر گرفته شده برای این طرح ها نیز در مجموع ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود

منبع:نیپنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها