چین

تازه ترین گزارش موسسه گلوبال دیتا نشان می دهد که ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی ظرف ۹ سال آتی رشد چشمگیری را شاهد خواهد بود و انتظار می رود از رقم هزار و ۵۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۷ به رقم ۲ هزار و ۳۱ میلیون و ۶۰۰ تن در سال ۲۰۲۶ برسد.

به گزارش «کالا خبر» به  نقل از نیپنا،  پایگاه اینترنتی هیدروکربنز تکنولوژی اعلام کرد: نزدیک به هزار و ۱۵۸ مجتمع برنامه ریزی و اعلامی قرار است در بازه زمانی یادشده، عمدتا در آسیا و منطقه خاورمیانه به بهره برداری برسد.

بر اساس این گزارش، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی مهمترین مناطق مشارکت کننده در افزایش ظرفیت یادشده خواهند بود. آسیا ۵۹۴ مجتمع برنامه ریزی و اعلام شده دارد که در این میان سهم چین ۲۵۷ تاسیسات با ظرفیت کلی معادل ۱۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۶ است. سرمایه اختصاص یافته (capex) برای راه اندازی این مجتمع های پتروشیمی در چین در مجموع حدود ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود. چاینا پتروکمیکال ، هنگلی پتروکمیکال و گروه هلدینگ Zhejiang Rongsheng سه شرکت عمده ایجاد کننده ظرفیت های یادشده در این بازه زمانی هستند.

در خاورمیانه، بیشتر افزایش ظرفیت های پیش بینی شده در ایران به بهره برداری می رسد. افزایش ظرفیت برنامه ریزی و اعلام شده ای حدود ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن که قرار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی اجرایی شود. سرمایه اختصاص یافته برای این طرح ها نیز در مجموع ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآور می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها