• ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر: 25594
پتروشیمی

کشورهای تولید کننده پلی اتیلن در آمریکای شمالی و آسیا پیشتاز افزایش ظرفیت جهانی این محصول تا سال ۲۰۲۳ میلادی خواهند بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، بر اساس تازه ترین گزارش شرکت گلوبال دیتا، ظرفیت جهانی پلی اتیلن قرار است ظرف پنج سال آتی شاهد رشدی چشمگیر باشد و به طور بالقوه از رقم ۱۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸، به ۱۵۷ میلیون و ۲۰ هزار تن در سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ شود.

بر اساس این گزارش، رقمی که رشدی ۴۳ درصدی را نوید می دهد و انتظار می رود تولیدکنندگان آسیا و آمریکای شمالی در این میان پیشتاز باشند.

در گزارش این شرکت تحت عنوان " چشم انداز صنعت جهانی پلی اتیلن تا سال ۲۰۲۳ میلادی – ظرفیت، سرمایه گذاری و پیش بینی جزئیات مجتمع های فعال و برنامه ریزی شده" آمده است، نزدیک به ۱۵۹ مجتمع پیش بینی شده و اعلام شده برای ساخت قرار است ظرف پنج سال آینده عمدتا در آسیا و منطقه خاورمیانه به بهره برداری برسند.

انتظار می رود ظرفیت تولید پلی اتیلن آسیا از رقم ۳۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تن سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۳ بالغ شود. پیش بینی می شود رشد متوسط سالانه ظرفیت (AAGR) ۷.۲ درصد باشد. در این میان، چین در بازه زمانی یادشده ظرفیتی معادل هفت میلیون ۵۶۰ هزار تن اضافه می کند.

گلوبال دیتا می گوید: آمریکای شمالی از حیث افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن در جایگاه دوم قرار می گیرد و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ میلادی از رقم ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تن سال گذشته به ۳۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تن دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها