ناصرپور.jpg

پس از اعلام مدیرعامل بورس کالای ایران مبنی بر راه اندازی قریب الوقوع قراردادهای آتی زعفران، فعالان بازار زعفران به دنبال کسب اطلاعات و مهارت جهت فعالیت در این بازار مهم ملی هستند تا بتوانند هدف راهبردی مرجعیت قیمت زعفران ایران در جهان را محقق سازند.

علیرضا ناصرپور، مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با اشاره به اینکه فعالان بازار زعفران می توانند از هم اکنون در سامانه معاملات مجازی بازار مشتقه (vdex) قرارداد آتی زعفران را معامله کنند به «کالاخبر» گفت: بازار آتی بازاری است که یک فرد می تواند با سپردن بخش کمی از وجه معامله (وجه تضمین) نسبت به معامله (خرید یا فروش) مقدار مشخصی زعفران به قیمت مشخص امروز، برای چند ماه آینده اقدام کند.

وی افزود: با توجه به تودیع بخش کمی از مبلغ معامله، عملا یک فرد می تواند چند برابر پولی که در بازار تودیع می کند به معامله بپردازد و به این موضوع، معاملات اهرمی (margin trading) گفته می شود که عملاً کسب سود یا زیان چند برابر حالت معمولی معاملات نقدی را ممکن می سازد. 

ناصرپور عنوان کرد: به همین دلیل فعالان و علاقمندان به معاملات آتی زعفران لازم است ابتدا در یک سامانه مجازی، نسبت به انجام معاملات تمرینی اقدام نمایند و با مفاهیم مذکور ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران، به این ترتیب فعالان بازار زعفران و علاقمندان می توانند از طریق سامانه بازار مجازی  معاملات مشتقه به نشانی http://vdex.ime.co.ir  اقدام به معامله قراردادهای آتی زعفران که نمادهای معاملاتی آن به صورت آزمایشی در این سامانه راه‌اندازی شده است نمایند

ناصر پور گفت: در حال حاضر معاملات زعفران در سامانه مجازی با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان برای معامله (خرید یا فروش) یک کیلو زعفران به تاریخ آخر تیر و آخر شهریور راه اندازی شده است و این معاملات روی زعفران نگین (به آدرس

http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?ParTree=۱۵۱۳۱۱&i=۷۷۳۹۱۴۱۲۲۶۶۸۳۷۹۱  )  انجام می شود که قیمت نقدی آن روزانه در بازار معاملات گواهی سپرده زعفران در بورس کالای ایران بین معامله گران آن بازار تعیین می گردد.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران به اهداف اصلی راه اندازی سامانه معاملات مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه معاملات مجازی، آموزش صحیح سرمایه‌گذاری و ایجاد ابزاری برای ورود آگاهانه فعالان به بازار معاملات مشتقه است. از دیگر مزایای این سامانه انطباق تالار مجازی با شرایط واقعی بازار، رایگان بودن ثبت نام در این سامانه، انجام معاملات در کمتر از چند ثانیه به صورت برخط، آموزش و تمرینی برای قوانین حاکم بر بازار، تمرین سرمایه گذاری بدون نیاز به پول و بدون وجود ریسک سرمایه گذاری، کسب تجربه مهارت و تخصص لازم برای سرمایه گذاری است. 

وی در پایان عنوان کرد که به کلیه فعالان و یا علاقمندان به فعالیت در بازار زعفران که بازار آتی مد نظر آنان قرار گرفته است، توصیه می شود با مراجعه به آدرس بازار مجازی معاملات مشتقه به آدرس های

  http://vdex.ime.co.ir  و http://vdex.ir  و ثبت نام رایگان پس از دریافت کد اعتبارسنجی از طریق پیامک، با اعتبار مجازی ۲۰ میلیون تومانی که به آنها اعطا می شود نسبت به معامله مجازی آتی در قراردادهای زعفران (و یا سایر قراردادهای موجود در سامانه از جمله طلا و سکه و پسته) اقدام نمایند تا در زمان شروع معاملات آتی بتوانند با آمادگی بیشتری در آن بازار حضور یابند.

گفتنی است، بورس کالای ایران به زودی به صورت روزانه، جوایزی را به نفرات برتر فعال در این بازار در قالب زعفران اهدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها