سعدمحمدي

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در چهارمین کنفرانس استیل پرایس گفت: برای رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد ۸هزار میلیون یورو باید سرمایه گذاری انجام شود تا کمبودهای امروز را جبران کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از عصرمعدن اردشیر سعدمحمدی ادامه داد: همچنین نیاز به ۱۳هزار میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش زیربنایی داریم که از این میزان بخش عمده از مربوط به خطوط ریلی است.

وی گفت: در شرایط فعلی ایران، ۱۳هزار کیلومتر ریل داریم که باید ۱۲ هزار کیلومتر دیگر به آن اضافه شود. از طرفی این اقدام می تواند به شرکتهای فولادی کمک کند و هزینه آنها را کاهش دهد.

سعد محمدی افزود: ظرفیت حمل بار ریلی اکنون ۴۰ میلیون است که باید به ۲۰۰میلیون تن تنها برای فولاد برسد.

وی گفت: در افق ۱۴۰۴ پیش بینی می شود که ۱۰۵ میلیون تن تنها ماده اولیه باید جابه جا شود.سرمایه گذاری باید روی اکتشاف انجام شود تا خوراک برای مواد اولیه داشته باشیم‌.

به گفته سعدمحمدی، برای ۵۵ میلیون تن باید ۱۷/۱ میلیارد متر مکعب گاز داشته داشته باشیم.

وی افزود: در سنگان قرار است که ۲پیمانکار داشته باشیم‌ و از ۷میلیون تن برداشت سنگ آهن تا پایان سال ۹۸ به ۴۰میلیون تن سنگ تولیدی برسیم که برای این میزان لازم است تا ۱۲۰میلیون تن باطله برداری انجام‌شود.برای این کار باید تغییر نگرش و همچنین توجه به نیروی انساتی داشته باشیم.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: اگر واحدهای فولادی با ظرفیت ۶۵درصد کار کنند تا ۲۰ سال آینده ذخیره خواهیم داشت.

سعد محمدی اظهار کرد:در حال حاضر کمبود تولید زغال‌سنگ داریم و باید به شدت اکتشاف و استخراج انجام دهیم.

به گفته ی وی ظرفیت صنعت فولاد کشور که به روش کوره بلند تولید می‌شود نیازمند ۳و نیم میلیون تن زغال کک و ۵ میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ است.

وی با بیان اینکه ٤٠٠ هزار تن کنسانتره و ٧٥٠ هزار تن زغال خام تا دو سال آینده به ظرفیت زغال کشور اضافه می شود، تصریح کرد: در افق ١٤٠٤ نیازمند ٧٩ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن هستیم تا به ظرفیت ٥٥ میلیون در چشم انداز برسیم.

به گفته ی وی در سنگ آهن نیازمند تولید ۱۶۲ میلیون تن هستیم که ۲/۲ برابر میزان کنونی است. بنابراین باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد که برای رسیدن به این اهداف نیازمند تغییر نگرش به نیروی انسانی، تغییر نگرش فنی به معدن مانند تغییر تراک ها از ۱۳۰ تن به ۲۴۰ تنی و شاولها، تغییر سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری در معادن هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها