ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: رونق تولید، توسعه اکتشاف و افزایش فروش تا یک میلیارد دلار در شمار برنامه های مدیریت جدید شرکت ملی مس ایران قرار بگیرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: با توجه به هدفگذاری فوق، انتظار است فروش حداقل ۸۰۰ میلیون دلار در شرکت مس رقم محقق شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در حال حاضر ارزش بازار سرمایه شرکت مس حدود ۳۱هزار میلیارد تومان است، یادآور شد P/E :شرکت ملی صنایع مس ایران در محدوده ۶.۲۶ قرار دارد که این نسبت، عدد بسیار برجسته ای برای یک شرکت بزرگ با فروش بالا در بورس است.لذا   وضعیت سهام و پی به ای شرکت مس به گونه ای است که جذابیت بالا و ارزنده ای برای بازار سرمایه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت ملی مس نقش کلیدی در فعالسازی معادن کوچک، بهره وری عوامل تولید، ارتقا سطح تکنولوژی و همچنین ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی دارد. بدون شک تحقق این مقوله ها در شرکت مس مورد توجه مدیریت جدید نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت مس در اقتصاد کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: به دنبال بازنشستگی اسدی راد، انتخاب مدیری متخصص، آگاه و عالم در اولویت قرار داشت که خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت مس دارای این ویژگی ها است و سوابق درخشان وی در حوزه معدن و صنایع معدنی گواه این مدعا است.

وی با تاکید بر اینکه توانایی و انگیره بالا مدیرعامل جدید این مجموعه، دستیابی به اهداف را سرعت خواهد بخشید عنوان کرد: امیدواریم مدیریت جدید شرکت مس با همفکری ذینفعان و استفاده از ظرفیت های موجود، برگ زرین دیگری در عرصه خدمت به کشور به ثبت برساند.

در ادامه اردشیر سعد محمدی در این مراسم گفت: تقریباً ارزش منابع طبیعی دنیا در حال حاضر ۳۱۰ تریلیون دلار است. حدود هشت تریلیون دلار آن در سال برداشت می‌شود.

وی افزود: گردش مالی در صنایع معدنی دنیا حدود ۲۲۰۰ میلیارد دلار در سال است که ۶ درصد آن مربوط به صنعت مس دنیا است. بنابراین مس جزو هفت عنصری است که بار گردش مالی را در دنیا یدک می‌کشد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که در کشور آمریکا تقریباً سال ۷۵/۲ میلیارد دلار برداشت ماده معدنی صورت می‌گیرد اظهار داشت: با فرآوری ماده معدنی تقریباً ۸۷۲ میلیارد دلار درآمد حاصل می‌شود که حدود ۳/۱ درصد GDP کشور آمریکا است و وقتی‌که به مواد مورد مصرف مورد صنایع تبدیل می‌شود این عدد به ۲۱۴۰ میلیارد دلار ارتقا می‌کند.

سعد محمدی با بیان این‌که این عدد نزدیک به ۴۰ برابر زمانی است که ماده معدنی در دل زمین قرار دارد گفت: این اعداد و ارقام به ما جهت و مسیر می‌دهد که ما باید چه مسیری را در ارتباط با صنایع و معادن‌مان در کشور طی کنیم.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به بی‌نظیر بودن شرکت مس نسبت به صنایع دیگر کشور گفت: شرکت مس تنها شرکتی است که در بین صنایع معدنی صاحب معادنش است در حالی‌که در صنایعی مثل ذوب‌آهن یکی از معضلات تأمین مواد اولیه است.

سعد محمدی با تأکید بر این‌که نخستین کاری که در شرکت مس باید با همکاری پرسنل انجام شود ایجاد توازن در تولید است بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۰ هزار تن ظرفیت کاتد در شرکت مس وجود دارد و میزان کنسانتره تولیدی ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن است و برای تولید ۴۶۰ هزار تن کاتد به یک‌میلیون ۸۰۰ هزار تن کنسانتره نیاز داریم.

وی با بیان این‌که وجود ظرفیت‌ تولید کاتد و میزان تولید کنسانتره تولیدی نقشه راه ما برای رسیدن به توازن در تولید را شرکت مس ترسیم می‌کند، افزود: نکته مهم دیگر در این زمینه این است که برای رسیدن به تولید باید در حوزه اکتشاف معادن به‌صورت جدی عمل کنیم تا بتوانیم شرایط را برای توسعه که از نیازهای اصلی کشور به لحاظ رونق اقتصادی است فراهم کنیم.

سعد محمدی ادامه داد: محور سوم موردنظر ما در شرکت مس تمرکز بر آموزش هدفمند است و این موضوع قطعاً در برنامه کاری ما خواهد بود تا بتوانیم سطح علمی شرکت را به دانش روز دنیا نزدیک کنیم.

مدیرعامل شرکت مس با عنوان این‌که بحث فروش و تحریم از موضوعات مهمی است که باید وقت زیادی را برای آن صرف کنیم بیان کرد: هوشمند کردن سیستم مالی شرکت مس قطع به‌یقین اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم با همکاری دوستان به‌صورت آنلاین تعیین قیمت تمام‌شده را در لحظه ارزیابی کنیم.

سعد محمدی با بیان این‌که بحث ارتقا سطح تکنیکی واحدهای تولیدی و ایجاد رقابت‌پذیری بین واحدها به‌طورقطع نیازمند تغییر ساختار است گفت: این ساختار باید بر اساس الگوهای بین‌المللی و همسو با شرایط بومی تطبیق داده شود تا ما بتوانیم شرایط جدیدی را در شرکت مس فراهم کنیم.

به گفته مدیرعامل جدید شرکت مس بحث صنایع بالادستی و پایین‌دستی در برنامه شرکت مس است و باید در هر دو بخش فعالیت‌های جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم شرایط سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را فراهم کنیم. امروز مس ایران در دنیا به پنج- نه معروف است و در صنایع «های تک» از مس ایران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به آماده نشدن شرایط سرمایه‌گذاری در صنایع «های تک» طی سال‌های گذشته گفت: آماده کردن شرایط برای سرمایه‌گذاران و ورود خود شرکت مس به صنایع پایین‌دستی جزو وظایف شرکت مس است.

سعد محمدی با بیان این‌که نکته مهم دیگر در برنامه‌ریزی کاری ما ارتقای سطح سهام شرکت مس در بورس به‌صورت حرفه‌ای، فنی و علمی است، اظهار کرد: در همه این موارد دست کمک به‌سوی پرسنل شرکت مس و اساتید کشور که باعث ارتقای این شرکت در کشور می‌شوند دراز می‌کنم و من از این نگاه‌ها و بینش‌ها استفاده خواهم کرد تا بتوانیم شرایط بهتری را برای شرکت مس رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها