اردشیر سعدمحمدی

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه بورس های کالایی برای بقای تولیدکننده، مصرف کننده و سرمایه گذار ضروری هستند، گفت: تحولات قیمت و میزان عرضه و تقاضای کالاهای مهم و استراتژیک در دنیا همواره از مهمترین و پرطرفدارترین اخبار روز دنیا به شمار می رود و این موضوع به شکل مستقیم، اهمیت بالای بورس های کالایی را در دنیا به نمایش می گذارد ، زیرا عمده کالاهای مهم از جمله نفت، طلا، مس، فولاد، کنسانتره، گندم و...به اشکال مختلف در بورس های کالایی دنیا معامله و مخابره اطلاعات از بازار این کالاها به واسطه شفافیت بورس ها انجام می شود.

به گزارش کالاخبر ، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگو با دنیای معدن (متن کامل) اظهار کرد:تحولات قیمت و میزان عرضه و تقاضای کالاهای مهم و استراتژیک در دنیا همواره از مهمترین و پرطرفدارترین اخبار روز دنیا به شمار می رود و این موضوع به شکل مستقیم اهمیت بالای بورس های کالایی را در دنیا به نمایش می گذارد ، زیرا عمده کالاهای مهم از جمله نفت، طلا، مس، فولاد، کنسانتره، گندم و...به اشکال مختلف در بورس های کالایی دنیا معامله و مخابره اطلاعات از بازار این کالاها به واسطه شفافیت بورس ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: علاوه براین، وجود تضامین و قوانین مدرن در جریان معاملات باعث شده است بورس های کالایی از اهمیت ویژه‌ای برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان انواع کالاها و حتی سرمایه گذاران بازار کالا برخوردار باشد؛ تا جایی که عنوان می شود وجود بورس های کالا برای بقای تولید کنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران بازار کالا ضروری است.

سعد محمدی تصریح کرد: در ارتباط با عرضه فولاد در بورس کالا، باید اجازه داد قیمت براساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد. این مهم نه تنها در بازار فولاد، بلکه در بازار بالادست فولاد هم هم باید شکل گیرد. این اتفاق در حالی رُخ داده که حدود ۸ میلیون تن گندله در کشور روی زمین مانده و باید اجازه داد مهم ترین کارکرد بورس کالا که کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست، به‌درستی عمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها