طلا

موسسه سرمایه گذاری کراس بوردر کاپیتال بر این باور است که کاهش ۵۰ درصدی ارزش سهام در بازارهای بین المللی به تنهایی برای افزایش قیمت طلا کافی نخواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، در حالی که بازار طلا از افت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی جهان نفع برده و قیمت این فلز گرانبها در هفته های اخیر تحت تاثیر کاهش ارزش سهام با افزایش روبرو شده ولی تحلیلگران موسسه کراس بوردر کاپیتال بر این باورند که اصلاح بیشتر شاخص سهام لزوما موجب افزایش قیمت طلا نخواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه کراس بوردر بر این باورند که روند نزولی شاخص سهام در بازارهای جهانی تازه آغاز شده است. از اوایل اکتبر تاکنون شاخص اس اند پی ۵۰۰ با افت ۸.۵ درصدی روبرو شده است. این موسسه سرمایه گذاری هشدار داده است که ارزش سهام احتمالا با افت ۳۰ تا ۵۰ درصدی روبرو خواهد شد.

بعید به نظر می رسد که وضعیت بازارهای جهانی سهام طی سال ۲۰۱۹ میلادی بهتر از این شود. اتخاذ سیاست های پولی سختگیرانه از سوی بانک های مرکزی جهان نیز فشار زیادی را بر بازار سهام وارد خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در ماه های آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها