ad509d989728f06380ee7f65e7465999.jpg

تحلیلگران بازارهای جهانی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد گرفت.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است طی هفته آینده برگزار شود و این نشست می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که نشست فدرال رزرو می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود چرا که فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ نرخ بهره را افزایش داده ولی در هفته های اخیر شاخص سهام در بازارهای بین المللی به شدت افت کرده و شرایط اقتصادی چین نیز نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

قیمت طلا در هفته گذشته با رشد ۰/۶ درصدی روبرو شده است. در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا نیز طی روزهای گذشته این گمانه زنی را تقویت کرده است که فدرال رزرو نرخ بهره را در شرایط کنونی افزایش نخواهد داد.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی تاکید کرد: فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد ولی سایر بانک های مرکزی همچنان به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه می دهند.

از سویی بانکهای مرکزی چین ژاپن و اروپا قصد دارند محرک های پولی بیشتری را اجرا کنندو نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصاد جهانی و تنش های سیاسی بین المللی نیز می تواند بر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده موثر باشد.

همچنین بیل باروش تحلیلگر موسسه آی آی تریدر نیز گفت: به نظر من تقویت ارزش دلار در شرایط کنونی موقتی است و قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت طلا می تواند به زودی با شکستن سطح مقاومتی ۱۱۰۰ دلاری به بیش از ۱۱۰۷ دلار و سپس ۱۱۳۶ دلار افزایش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای آینده همچنین تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت. افت شاخص سهام در کوتاه مدت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: اگر شاخص سهام با افزایش روبرو شود احتمال افت قیمت طلا تا ۱۰۸۰ دلار وجود دارد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها