خواجه نصیر

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خصوص نقش بازار سرمایه در تامین مالی گفت: آینده تامین مالی کشور در دستان بازار سرمایه است، به عبارت دیگر تمام سیاست‌های خرد و کلان کشور به این سمت حرکت خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر»، محمودرضا خواجه نصیری، با بیان اینکه سیستم های تامین مالی بانک ها جواب نداده است و بانک ها به جایگاهی رسیده اند که تداوم تامین برای آنها امکان پذیر نیست، به خبرنگار عصر مالی، گفت: روش های تخصیصی که در گذشته در اقتصاد ما چه در ساختار دولتی و چه بخش خصوصی وجود داشته همواره با اما و اگر و مشکلات متعدد همراه بوده است.

وی ادامه داد: برای عبور از این شرایط، افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی ضروری است و به نظر می رسد که ظرفیت فراوانی برای این کار وجود دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: به عبارتی تقاضا و عرضه پول در بازار سرمایه بسیار زیاد است یعنی متقاضیانی که حاضرند اوراق بهادار و ساختارهای تامین مالی را از بازار سرمایه کسب کنند و آنها را مبنا قرار دهند.

این فعال بازار سرمایه در واکنش به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، گفت: شاید پیش از این اقبال به سمت بانک ها بود، اما این رویه تغییر یافته و هم اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ متقاضی تامین مالی از طریق بازار سرمایه شده‌اند و اگر در شرایط فعلی اراده قوی، سیاست گذاری منطقی، برنامه ریزی هماهنگ، کاهش دست اندازها، تسهیل فرایندها و بهبود ارتباطات وجود داشته باشد به سرعت می توانیم در این مسئله ارتقا پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: رشد نقدینگی در کشور بسیار زیاد است و این نقدینگی نیاز به پایگاهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری دارد.

تامین مالی ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی و ظرفیت سه برابری این رقم برای تامین مالی دولتی به زعم خواجه‌نصیری هدفی کاملا دست‌ یافتی در بازار سرمایه است که مستلزم بسترسازی مناسب از سوی متولیان بازار است و سیاست گذاران کلان بانک مرکزی، سازمان بورس و وزارت خانه های مرتبط با صنایع باید تنها نقطه اتصال این دو بخش را پیدا کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن برای تحقق این مهم تاکید کرد: راهکار قابل اجرا در ابتدا ایجاد یک ستاد اجرایی و یک کمیته برنامه‌ریزی برای رفع موانع، با اهداف مشخص و حل موانع تامین مالی و تسهیل آن است؛ نکته اساسی که وجود دارد این است که در این مسیر وزارت امور اقتصادی و دارایی باید حمایت لازم را انجام داده و بانک مرکزی به عنوان نهاد همکار، در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار بگیرد و ضمن تعامل با شورای هماهنگی اقتصاد، هدف‌گذاری نهایی انجام  شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها