خواجه نصیر

بخش خصوصی به دلیل شرایط سهل تر و فرآیند کوتاه تر استفاده از اوراق سلف استاندارد موازی در بورس کالا و بورس انرژی، تمایل بیشتری به تامین مالی از طریق این اوراق دارد. بطوریکه سهم این اوراق از کل اوراق بدهی منتشره توسط بخش خصوصی در سال ۹۶ بیش از ۴۳ درصد بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویداد ۲۴، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن، به توسعه صنایع مختلف به کمک تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و از تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی دولت با استفاده از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد طی سال گذشته در بازار سرمایه و از طریق بورس کالا و بورس انرژی سخن گفت.

محمودرضا خواجه نصیری اظهار کرد: استفاده از اوراق مالی اسلامی، یکی از طرق تأمین مالی دولت و شرکت های دولتی به شمار می رود و این اوراق که از طریق بازار سرمایه به فروش می رسند، امکان تأمین مالی برای دولت و شرکت های دولتی را فراهم می آورند. بطوریکه در سال گذشته دولت بیش از ۶۰۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر کرده که در این بین ۵۰۰۰ میلیارد ریال از این منابع با استفاده از انتشار اوراق سلف استاندارد موازی در بازار سرمایه تامین شده است

وی افزود: در حالی سهم اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی از سوی دولت به نسبت کل اوراق بدهی منتشره حجم پایینی است اما در همین مدت بخش خصوصی بیشترین تامین مالی را با استفاده از این ابزار مالی صورت داده است. بطوریکه در سال گذشته بخش خصوصی بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد موازی منتشر کرده که از کل ۳۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر شده توسط این بخش، اوراق سلف استاندارد موازی سهم بیش از ۴۳ درصدی را به خود اختصاص داده است. به عبارت بهتر، بخش خصوصی به دلیل شرایط سهل تر و فرآیند کوتاه تر استفاده از این اوراق، تمایل بیشتری به تامین مالی از طریق اوراق سلف استاندارد موازی در بورس کالا و بورس انرژی از خود نشان داده است

خواجه نصیری با بیان اینکه سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه بلندمدت محسوب می شود، تصریح کرد: نقش بازار سرمایه در تامین مالی از سیستم بانکی گرفته تا سایر مجموعه های مالی هر لحظه پررنگ تر می شود و باید برای آن برنامه ریزی های اساسی انجام داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها