گندله

واله، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا سالانه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تن سنگ آهن تولید می‌کند. بالغ بر ۹۵ درصد تولید سالانه واله به سنگ آهن و گندله اختصاص دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین؛ داده‌های تولید و مالی سالانه این شرکت نشان‌دهنده تولید و درآمد بیشتر در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶.۶ درصد سنگ آهن و گندله بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۷ تولید کرد. همچنین رشد ۸ درصدی EBITDA، شاخص‌های مالی بهتری را برای غول سنگ آهن دنیا در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین تامین‌کننده سنگ آهن دنیا در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سنگ آهن تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ میلیون تن افزایش داشت. همین‌طور تولید گندله سنگ آهن واله نیز با افزایش ۹ میلیون تنی به ۵۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تن رسید. دیگر محصولات واله از جمله مس، نیکل، زغال‌سنگ سهم ۴.۳ درصدی در تولید سال ۲۰۱۸ داشتند.

تغییرات شاخص‌های مالی شرکت در بازه‌های زمانی ۳ ماهه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که EBITDA شرکت از ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ روندی نزولی داشت تا در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به ۳.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد EBITDA در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۸، نسبت به بازه مشابه پیش از آن با رشد ۱۱ درصدی به بیش از ۴.۳ میلیارد دلار رسید. همچنین درآمد عملیاتی واله در ۶ ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نسبت به بازه مشابه سال ۲۰۱۷ حدود ۶ درصد افزایش یافت. یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش درآمد، رشد قیمت سنگ آهن بود؛ هر تن سنگ آهن ۶۲ درصد در زمستان ۲۰۱۸ حدود ۷۱.۶ دلار معامله شد که قیمت آن نسبت به زمستان ۲۰۱۷ حدود ۶ دلار در هر تن بیشتر بود.

وضع قوانین جدید زیست‌محیطی دولت چین در سال ۲۰۱۸ مبنی بر تعیین میزان کاهش تولید زمستانه واحدهای فولادسازی متناسب با میزان آلایندگی آن‌ها، فولادسازهای چینی را تشویق به سازگار کردن هرچه بیشتر صنایع خود با محیط‌زیست کرد. سنگ آهن برزیلی به دلیل عیار بالاتر و آلومینای محتوی کمتر آلایندگی کمتری از سایر محصولات موجود در بازار دارد که این باعث شده است تا فولادسازان چینی تمایل بیشتری به استفاده از سنگ آهن برزیلی نشان دهند. این موضوع افزایش مصرف سنگ آهن برزیلی را در زمستان ۲۰۱۸ به همراه داشت.

تولید ۷.۶ میلیون تن سنگ آهن بیشتر در ۳ ماهه پایانی ۲۰۱۸ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۷ و قیمت بیشتر سنگ آهن ۶۲ درصد در زمستان ۲۰۱۸ موجب شد تا درآمدهای عملیاتی واله با رشد ۷ درصدی به بیشترین مقدار خود در ۱۸ ماه گذشته برسد. درآمد عملیاتی شرکت در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۲۰۱۷ تقریبا ۸ درصد رشد پیدا کرد و با توجه به رشد ۴ درصدی مجموع هزینه‌ها، سطح رشد بیشتر درآمد ها نسبت به هزینه‌ها سبب افزایش درآمد خالص شرکت در سال ۲۰۱۸ به ۶.۸۶ میلیارد دلار شد.

در پی فاجعه سد باطله یکی از معادن واله (بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا) در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ در برزیل، این شرکت متحمل خسارات فراوانی شد که در آخرین برآوردها احتمال کاهش ۷۰ میلیون تنی تولید سالانه سنگ آهن واله در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر دادگاه‌های برزیل، واله را مجبور به پرداخت جرایم سنگین کرده است و دستور توقف فعالیت چند معدن دیگر این شرکت را جهت حصول اطمینان از ایمنی سد انباشت مواد باطله داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها