سنگ آهن

رشد تقاضای سنگ آهن طی ماه آوریل، کاهش موجودی سنگ آهن در بنادر چین را در پی داشت. موجودی انبارهای سنگ آهن بنادر چین، طبق آخرین آمار به ۱۳۴.۹ میلیون تن رسید که کمترین مقدار سنگ آهن موجود در بنادر چین طی ۳ ماه گذشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، همچنین با گذشت بیش از ۳ ماه از حادثه معدن برومادینیو شرکت واله برزیل، با افت تخلیه سنگ آهن برزیلی در بنادر چین، این موضوع می‌تواند طی هفته‌های آینده سبب کاهش بیش از پیش موجودی سنگ آهن برزیلی در بنادر چین شود.

طی ماه گذشته میلادی، با پایان یافتن محدودیت تولید زمستانه فولادسازان چینی، همراه با افزایش تولید فولاد، تقاضای مواد اولیه فولادسازی ازجمله سنگ آهن نیز افزایش یافت. همچنین با پایان یافتن ماه مارس و اتمام محدودیت تولید زمستانه، فولادسازان اقدام به خرید مواد اولیه فولادسازی طی ماه گذشته کردند. به دلایل ذکر شده در ماه آوریل موجودی سنگ آهن هر ۲ کشور بزرگ تامین‌کننده سنگ آهن دنیا یعنی استرالیا و برزیل در بنادر چین با کاهش مواجه شد.

موجودی سنگ آهن در بنادر چین طی یک ماه گذشته ۹.۴ میلیون تن کاهش داشت و به کمترین مقدار خود طی ۳ ماه گذشته یعنی حدود ۱۳۴.۹ میلیون تن رسید. شاخص موجودی سنگ آهن برزیلی و استرالیایی به ترتیب با کاهش ۷.۶ و ۵.۱ درصدی در ماه آوریل روند نزولی داشتند.

با پایان یافتن ماه آوریل و گذشت بیش از ۳ ماه از حادثه شکسته‌شدن سد باطله معدن برومادینیو متعلق به شرکت واله، باید منتظر عواقب فیزیکی این حادثه طی هفته‌های آینده بود. با توجه به توقف تولید سنگ آهن این معدن و فاصله زمانی تقریبا ۳ ماهه بین بارگیری در بنادر برزیل و تخلیه در بنادر چین، انتظار می‌رود حجم سنگ آهن برزیلی تخلیه‌شده در بنادر چین طی هفته‌های آینده کاهش یابد. این موضوع با توجه به افزایش تقاضای فصلی سنگ آهن می‌تواند بازار این محصولات را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش تقاضای فصلی سنگ آهن با افزایش تولید فولادسازان چینی، موجودی این محصولات را در بنادر چین کاهش داد و با توجه به جو روانی نگرانی از کسری عرضه طی ماه گذشته روند صعودی قیمت سنگ آهن همچنان ادامه داشت. انتشار خبر شروع مجدد فعالیت معدن بروکوتو تحت مدیریت واله برزیل در روز ۱۷ آوریل، قیمت سنگ آهن تحت تاثیر جو روانی بازار، روند نزولی به خود گرفت ولی با گذشت کمتر از یک هفته مجددا افزایش قیمت این محصولات را شاهد بودیم. بالاترین قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ و ۶۵ درصد طی ماه گذشته به ترتیب با ۹۶.۷ و ۱۰۲.۱ دلار بر تن در روز ۱۶ آوریل ثبت شد.

با توجه به برنامه حمایت چین از صنایع و افزایش تقاضای روزافزون مواد اولیه صنایع فولادسازی من‌جمله سنگ آهن، انتظار می‌رود با توجه به روند کاهشی موجودی سنگ آهن برزیلی، قیمت این محصولات روند صعودی خود را ادامه دهد و قیمت‌ها همچنان در سطوح بالا باقی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها