وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ی این وزارتخانه برای فعال سازی معادن کوچک گفت: معدن و صنایع معدنی می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود،چنانکه همین امروز نیز بخش عمده ای از صادرات غیرنفتی کشور از مواد و محصولات معدنی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در سفر به شهرستان الیگودرز در استان لرستان با اشاره به طرح ساخت ناحیه صنعتی چمان سلطان گنجینه، گفت: بر اساس ارزیابی وزارتخانه، حدود یک هزار واحد صنعتی می توانند در این ناحیه راه اندازی شوند که ما نیز سعی می کنیم با سرمایه گذاری و آماده سازی زیرساخت ها، زمینه را برای سرمایه گذاری مردم با توجه به پتانسیل های منطقه آماده کنیم.

او دیگر طرح این منطقه را احداث واحد تولید کاغذ از کربنات کلسیم عنوان کرد و افزود :روز گذشته مقام معظم رهبری در مورد کاغذ دستوراتی فرمودند که ما همین دیروز جلسه مشترک را با وزیر ارشاد انجام دادیم و در حال پیگیری فرمایشات ایشان هستیم که آغاز عملیات اجرایی این پروژه بعد از فرمایشات ایشان را نیز باید به فال نیک بگیریم.

رحمانی اضافه کرد: تولید کاغذ از روش های متداول در کشور انجام شده است، اما این روش جدیدی است که با توجه به وجود ذخایر خوب این ماده معدنی در منطقه الیگودرز، می توان شاهد آغاز مجمموعه ای از فعالیت ها با این محوریت باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایمیدرو نیز در راستای خدمات رسانی در مناطق محروم و توسعه استان ها در اینجا سرمایه گذاری کرده است و طبق برنامه ریزی این پروژه تا ۱۸ ماه دیگر به بهره برداری می رسد و پروژه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در دو فاز و با اشتغال ۲۷۰ نفر ساخته می شود.

او در ادامه با بیان اینکه امسال برنامه معادن و صنایع معدنی جزو پروژه های ویژه وزارت صنعت است، گفت: معتقدیم انقلابی در حوزه معدن باید ایجاد شود، چراکه پتانسیل خوبی در کشور وجود دارد.

رحمانی افزود: فعال سازی معادن کوچک که در همه استان ها وجود دارد را از امسال آغاز کردیم و از مردم می خواهیم در این معادن سرمایه گذاری کنند که در این رابطه شرکت های بزرگ اعلام کرده اند به طور تضمینی مواد تولیدی معادن کوچک را با نرخ روز و در قرارداده های بلند مدت خریداری می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان سرمایه گذاری در معدن از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و سرمایه گذاران با بازدهی خوبی مواجه می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها