رضا رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال، میزان صادرات زنجیره فولاد ۱.۵ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی اظهار داشت: امروز تکمیل زنجیره تولید صنایع مختلف اعم مس، فولاد، آلومینیوم و غیره، با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید، در دستور کار ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: در چارچوب همین برنامه طی ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۶ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش یافت.

رحمانی با اشاره به اقدامات گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن، خاطرنشان کرد: توسعه معادن بعد از اکتشاف، نیازمند تامین زیر ساخت های لازم است که انتظار داریم دستگاه های مسئول در این زمینه، همراه تر از گذشته عمل کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که می تواند جایگزین مناسب برای اقتصاد نفتی باشد، بخش معادن و صنایع معدنی است که امیدوارم به میزان اهمیت این حوزه، سایر دستگاه ها نیز در تامین زیر ساخت های لازم گام های بیشتری بردارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به عناوین مختلف، اهمیت تولید و رونق آن را گوشزد فرموده اند، تاکید کرد: انتظار می رود همه بخش ها اعم از بانک ها، دستگاه های خدمات رسان، تامین اجتماعی، مالیات، بورس و غیره، با عنایت ویژه به منویات ایشان، همراهی بیشتر و سازنده تری با بخش تولید و صنعت کشور داشته باشند.

وی افزود: حفظ منافع مردم، رویکرد اصلی وزارت صمت در همه فرآیندهای تصمیم گیری است و در همه موارد، دریافت و اعمال حداکثری نظرات کارشناسی تشکل های بخش خصوصی، یک مبنا و اصل غیرقابل تغییر در این وزارتخانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها