وزیر صنعت

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعتگران‌ ما در شرایط جنگ اقتصادی جهادگرانه عمل کرده اند و اکنون با افتخار می گویم که با همین بخش خصوصی، تحریم را شکست داده ایم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، رضا رحمانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران، با ابراز تشکر از حضور اعضای هیات دولت و مسوولان کشوری تصریح کرد: سال گذشته این مراسم در حالی برگزار شد که در ماه های نخستین جنگ اقتصادی و شرایط سخت قرار داشتیم.

وی در این مراسم که رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران بخش خصوصی، روسای تشکل ها و نمایندگان مجلس حضور داشتند، ادامه داد: شرایط جنگ اقتصادی را قبول داریم و متناسب با آن جلو آمده ایم. اکنون یکسال از این جنگ و ۱۴ ماه از آغاز تحریم های جدید گذشته است.

وی یادآور شد: سخت ترین تحریم ها بر کشورمان اعمال شد و پیش بینی می کردند که بخش تولید را تا پایان سال ۹۷ تعطیل کنند که البته این تصور با همت صنعتگران نقشه بر آب شد.

بخش خصوصی تدوین استراتژی صنعتی را آغاز کند

رحمانی با تاکید بر اینکه صنعتگران راه های جدیدی را ایجاد و ابداع کرده اند، از بخش خصوصی خواست که تدوین استراتژی صنعتی را برای رونق تولید را بر عهده گیرد و از همین امروز کار را شروع کند.

وی حضور اعضای هیات دولت در این مراسم را نشانه اعلام حمایت از صنعت و معدن و حوزه تولید دانست و گفت: برنامه های منظمی برای امسال داریم، شاه بیت اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت در سال گذشته، حفظ تولید موجود بود و امسال این راه را ادامه و تکمیل خواهیم کرد.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین رد مورد بخش معدن اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی آماده افتتاح و بهره برداری داریم.

وی ادامه داد: امسال نهضت ساخت داخل و فعال سازی معادن کوچک راه افتاده است.

رحمانی با بیان اینکه تامین مالی پروژه ها از محورهای تدوینی امسال است، افزود: منابع ما محدود است اما تخصیص این منابع باید بهینه باشد.

وی گفت:‌ در حوزه صادرات، برنامه صادرات به ۱۵ کشور نزدیک و همسایه را داریم.

رحمانی با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی را در دستور کار داریم، افزود: صنعت ریلی، دریایی، سیمان، قطعات، خودرو و... را به سمت تعمیق ساخت داخل و داخلی سازی پیش می بریم.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: این ظرفیت وجود دارد که تا ده سال آینده همه واحدهای واگن سازی سه شیفت هم کار کنند، اما نقدینگی و تامین مالی نیز باید مدنظر واقع شود.

وی در مورد مبارزه با فساد گفت: در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای وجود ندارد، همانگونه که در حمایت از تولید محدودیتی نداریم.

رحمانی خطاب به مسوولان وزراتخانه گفت: ارتباط با تشکل ها و صنعتگران باید در دستور کار مدیران مجموعه وزارت صمت و استان ها قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها