تالار جدید

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۵۳ قرارداد آتی زعفران و ۱۸۸۰ قرارداد اختیار معامله زعفران را معامله کرده و در مجموع ارزشی بیش از ۱۹۷۳ میلیارد و ۶۸۷ میلیون ریال را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»، در هفته گذشته ارزش معاملات بازار آتی در پنج سررسید معاملاتی و با انعقاد ۱۴۰ هزار و ۷۵۳ قرارداد، به بیش از ۱۹۵۰ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال رسید که این ارقام به دلیل تعطیلات نیمه خرداد ماه و همزمانی با عید سعید فطر با کاهش حجم و ارزش معاملات رو به رو بود.

معامله گران بیشترین قرارداد را در سررسید تیرماه بر پایه زعفران نگین منعقد کردند و ارزشی بیش از ۱۱۰۷ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال را برای انعقاد بیش از ۸۰ هزار و ۶۲۹ قرارداد به ثبت رساندند.

در سررسید مردادماه ۹۸ نیز که تنها دو روز کاری از بازگشایی نماد معاملاتی آن می گذشت، بیش از ۵۰ هزار و ۴۴۰ قرارداد به ارزش ۷۱۹ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال منعقد کردند.

در سررسید خردادماه قرارداد آتی زعفران نیز که موعد تحویل آن در روز جاری و از طریق گواهی سپرده زعفران است، ۹۰۵۳ قرارداد به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال منعقد شد.

معامله گران همچنین بر پایه زعفران رشته ای درجه یک، ۲۹۲ قرارداد را برای تحویل خردادماه ۹۸ و تعداد ۳۳۷ قرارداد آتی را برای تحویل تیرماه امسال منعقد کردند که در مجموع ارزشی بیش از هفت میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال را در پی داشت.

آپشن زعفران نگین تیرماه در صدر ارزش معاملات

در بازار قراردادهای اختیار معامله نیز، تعداد ۱۸۸۰ قرارداد بر پایه دو دارایی زعفران نگین و سکه طلا به ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال منعقد شد و اختیار معامله خرید تحویل تیرماه با قیمت اعمال ۵۲ میلیون ریال بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. اما از نظر ارزش معاملاتی قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین سررسید تیرماه ۹۸ با قیمت اعمال ۱۶۰ هزار ریال در صدر معاملات قراردادهای اختیار معامله قرار گرفت و بیشترین تعداد موقعیت های باز نیز به همین سررسید اختصاص یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها