تالار

در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالای ایران معامله گران ۴۲۶ هزار و ۹۲۷ قرارداد آتی زعفران و یک هزار و ۷۹۱ قرارداد اختیار معامله را در مجموع به ارزشی بیش از ۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال منعقد کردند.

 به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ در بخش معاملات هفتگی قراردادهای آتی، ارزش معاملات با انعقاد بیش از ۴۲۶ هزار قرارداد در ۷ سررسید مختلف به حدود ۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال رسید.

معامله گران بازار آتی تعداد ۱۳۷ هزار و ۸۳۳ قرارداد زعفران نگین را برای تحویل در خردادماه سال جاری منعقد کردند و ارزشی بیش از ۱۸۱۶ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال را رقم زدند. سررسید مذکور از نظر حجم و ارزش معاملات هفتگی بالاترین ارقام را به ثبت رساند.

در سررسید اردیبهشت ماه سال جاری نیز تعداد ۴۳ هزار و ۷۷۹ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۵۵۴ میلیارد ریال منعقد شد و در سررسید تیر ماه نیز انعقاد ۲۳ هزار و ۹۲۱ قرارداد ارزشی حدود ۳۲۳ میلیارد ریال را به ثبت رساند.

در سررسید فرودین ماه نیز تعداد ۷۲۰۴ قرارداد زعفران نگین در حالی منعقد شد که ارزشی حدود ۸۸ میلیارد ریال را طی هفته گذشته رقم زد.

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران ۲۹۳ قرارداد آتی زعفران رشته ای برای تحویل در فروردین ماه جاری منعقد کرده و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریالی را ثبت کردند.

همچنین ۱۷۹ قرارداد زعفران رشته ای برای تحویل اردیبهشت و ۴۰۱ قرارداد زعفران رشته ای برای سررسید خرداد ماه سال جاری منعقد شد که به ترتیب ارزشی حدود یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال و سه میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال را در پی داشت.

همچنین در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۷۹۱ قرارداد اختیار معامله نیز طی ۱۴ نماد معاملاتی منعقد شد.

در جریان این معاملات بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به قرارداد اختیار معامله خرید سکه سررسید اردیبهشت ۹۸ با قیمت اعمال ۴۸ میلیون ریال تعلق داشت. طی هفته گذشته در نماد مذکور ۹۲۴ قرارداد اختیار معامله خرید به ارزشی حدود ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال منعقد شد.

همچنین معامله گران تعداد ۳۳۴ قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین با قیمت اعمال ۱۳۰ هزار ریال را نیز منعقد کردند که این نماد معاملاتی نیز در میان نمادهای معاملاتی قراردادهای اختیار معامله زعفران بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها