مشتقه

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، تعداد ۱۴۰ هزار و ۸۴۵ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۱۹۶۱ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و تعداد موقعیت های باز در ۵ سررسید معاملاتی به بیش از ۴۸ هزار و ۱۳۰موقعیت تغییر یافت.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته قبل معامله گران بیش از ۱۰۵ هزار قرارداد آتی زعفران نگین تحویل تیرماه ۱۳۹۸ را به ارزشی بیش از ۱۴۸۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال منعقد کردند و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این قرارداد رقم زدند. تا پایان معاملات هفته گذشته، در این سررسید معاملاتی تعداد ۲۶ هزار و ۹۰۴ موقعیت باز در بازار ایجاد شد.

در سررسید اردیبهشت ماه نیز تعداد ۶۴۵۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزشی بیش از ۸۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال به ثبت رسید و تا پایان هفته قبل معامله گران در این سررسید معاملاتی  تعداد ۸۰۹۱ موقعیت باز را اتخاذ کردند.

بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین نیز برای تحویل در خردادماه ۹۸ در حالی منعقد شد که ارزش معاملات انعقاد این تعداد قرارداد به رقمی حدود ۳۷۵ میلیارد ریال بالغ گردید. تعداد موقعیت های باز این سررسید معاملاتی نیز به رقم ۱۲ هزار و ۶۱۴ موقعیت تغییر پیدا کرد.

در جریان معاملات هفته گذشته همچنین تعداد ۶۷۳ و ۶۷۹ قرارداد آتی زعفران رشته ای به ترتیب برای تحویل اردیبهشت و خرداد ۹۸ منعقد شد و ارزش معاملات این دو سررسید به ترتیب به حدود ۷ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال و ۷ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال رسید. تعداد ۱۸۸ و ۳۳۶ موقعیت های باز نیز در این دو سررسید معاملاتی ایجاد شد.

همچنین در بازار قراردادهای اختیار معامله (آپشن) نیز معامله گران تعداد ۶۴۵ قرارداد آپشن سکه طلا و ۱۲۸۷ قرارداد آپشن زعفران نگین را در مجموع به ارزشی بیش از یک میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال منعقد کرده و تعداد موقعیت های باز را به ۳۸۴۰ موقعیت تغییر دادند.

در جریان این معاملات بیشترین ارزش معاملات در قرارداد اختیار معامله خرید سکه طلا با قیمت اعمال ۴۸ میلیون ریال و برای تحویل در اردیبهشت ۹۸ به ثبت رسید؛ بطوریکه معامله گران در این سررسید معاملاتی، ۴۴۰ قرارداد را به ارزشی بیش از یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال منعقد کردند. پس از آن قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین برای سررسید اردیبهشت ۹۸ و با قیمت اعمال ۱۳۰ هزار ریال با ثبت ۱۱۶۳ قرارداد منعقده به ارزش حدود ۱۵۷ میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، ارزش معاملات قراردادهای آپشن سکه طلا طی هفته گذشته به رقمی بیش از یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال افزایش یافت و ارزش ۳۳۶ میلیون ریالی نیز برای معاملات هفتگی قراردادهای آپشن زعفران به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها