کاتد مس

آمار عملکرد دو ماهه امسال نشان می دهد که تولید کاتد مس با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۴۵ هزار و ۱۴۴ تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، تولید کاتد مس در اردیبهشت ماه امسال در واحدهای سرچشمه و میدوک (کرمان) در مجموع ۲۳ هزار و ۴۳۷ تن بود که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد ۲۲ درصدی دارد.همچنین مجموع تولید آند مس در واحدهای سرچشمه و خاتون آباد (کرمان) در مدت ۲ ماهه نخست امسال به رقم ۵۷ هزار و ۸۶۶ تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سرچشمه و خاتون آباد در اردیبهشت ماه ۹۸ در مجموع ۲۶ هزار و ۵۹۸ تن آند مس تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی دارد.

کنسانتره مس تولیدی در واحدهای یاد شده، در ۲ ماهه امسال به ۲۰۳ هزار و ۷۲ تن رسید و نسبت به ۲ ماهه نخست پارسال افت پنج درصدی دارد، علاوه براین در اردیبهشت ماه ۹۸ نیز کنسانتره مس ۱۰۰ هزار و ۹۱۰ تن تولید شد که افت چهار درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ داشت.

میزان استخراج سنگ سولفیدی مس هم در معادن میدوک، سرچشمه و سونگون (آذربایجان شرقی) در ۲ ماهه امسال به میزان ۹ میلیون ۵۵۴ هزار و ۶۳۰ تن رسید که نسبت به ۲ ماهه پارسال بدون تغییر است و میزان استخراجی از معادن مزبور در اردیبهشت ماه ۹۸ برابر با چهار میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۵۲ تن شد که رشد ۲ درصدی نسبت به ماه مشابه پارسال دارد.

مولیبدن تولیدی در واحد تغلیظ سرچشمه و سونگون ۲ ماهه امسال به رقم یک هزار و ۴۴۷ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد رشد را ثبت کرد، واحد های یاد شده در اردیبهشت ۹۸ به میزان ۷۳۱ تن مولیبدن تولید داشتند که رشد ۱۸ درصدی در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ دارد.

سال ۹۶ صنعت مس بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال برنامه فروش را تحقق بخشید و در سال ۹۷ پیش بینی دستیابی به فروش ۹۵ هزار میلیارد ریال را ترسیم کرده بود.صنعت مس کشور از پشتوانه ۲۱ میلیون تن ذخیره قطعی برخوردار است و انتظار می‌رود در چارچوب برنامه پنج ساله ششم توسعه (۱۴۰۱- ۱۳۹۶) روند رو به رشدی را تجربه کند.

تولید کنسانتره مس در مجتمع‌های میدوک (کرمان)، سونگون (آذربایجان شرقی) و سرچشمه (کرمان) در فروردین امسال به رقم ۱۰۲ هزار و ۱۶۳ تن رسید که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه پارسال افت پنج درصدی دارد.

تولید کنسانتره در واحدهای میدوک، سونگون و سرچشمه در فروردین ۹۸ به ترتیب ۱۰ هزار و ۸۴۰ تن، ۲۸ هزار و ۳۰۵ تن و ۶۳ هزار و ۱۸ تن ثبت شد که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ به ترتیب ۲۳ درصد کاهش، پنج درصد رشد و ۶ درصد افت تولید را نشان می‌دهد.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران که ۲۱ اردیبهشت معارفه شد، ظرفیت مس کاتد را ۴۶۰ هزار تن اعلام کرد که برای این حجم تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره نیاز است.

مس در شمار هفت عنصری قرار دارد که ۶ درصد از گردش مالی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

خداداد غریب پور، رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به تازگی اعلام کرد: ارزش بازار سرمایه شرکت مس حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها